Shoping!

Idag blev det inget öppnis för jag stoppade Gry i vagnen när vi lämnat Emil och gick en promenad till Stinsen, ja jag gick ju inte den närmast vägen (20 min) utan jag tog en omväg på 75 minuter. Gry var trött och somnade bums så jag passade på att promenera lite då.
Kom till stinsen strax efter 10, och mitt uppdrag var att hitta en ny knopp till perkolatorn. Ja det är ju bara en sån grej som inte får gå sönder, för då får jag inget kaffe. Så jag köpte mig ett 2-pack på en gång, så man har när nästa brakar......
Hahaha ja nu små skrattar jag lite för mig själv, för jag kom nämnligen att tänka på en gång för längesedan när min vän Katja skulle göra kaffe hemma hos Sofie och glömmer att sätta på locket på perkolatorn.....det slutade med att det nyrenoverade köket var ner kladdat med kaffe från golv till tak.......

Passade på att gå in en sväng på polarn o pyret och köpa lite strumpor åt barnen innan jag och Gry gick och åt lunch. Det blev räksallad till mig och pankakor åt Gry, och det var uppskattat vill jag lova. Eftersom Emil inte gillar pankakor så äter vi ju det väldigt sällan, ja för att inte säga aldrig. Så jag tror nog att de var första gången hon åt det, och hon skrapade rent.

Strosade runt lite till efter att vi ätit, kollade lite på skor till barnen, för jag upptäckte idag att åter igen har Gry inga skor. De hon fick för typ en månad sedan än nu urvuxna, mätte hennes fötter på sko affären och konstaterade att hon gått från stl 19 till 21 på mindre än en månad.......Ja det är bara att köpa nya skor....jaja det drabbar ingen fattig hahaha.

Hade utvecklingsamtal på förskolan om Emil idag på eftermiddagen. Så Emil fick vara där hela dagen idag och äta mellis och sen gå ut på gården och leka. Gissa om han tyckte att det var skoj, jag tror han längtar lite tills att jag börjar jobba och få vara på förskolan hela dagen och röja.
De hade mest bara gott att säga om min lilla kille, han behöver jobba lite med sitt tålamod....men vilken snart 3-åring behöver inte det?
Han är pigg, allert, glad, kul och mycket intensiv, är ödmjuk och gillar inte att slåss. De använde ordet överaktiv när de pratar om honom........Men som de sa:
-Han är överaktiv men inte aggresiv.
Ja det e tur jag har en DAMP försäkring på honom haha.

Sen var det bara hem och laga mat, och idag blir det korvstroganoff och ris.

Kommentarer
Postat av: Katja

Haha vad jag skrattade när jag läste. Ja, fy fasen vad jag hade att skura sen. Väggar, golv, kökslådor och tak hihi.
Men förhoppningsvis gör ingen annan om det misstaget :-)

2007-10-11 @ 20:45:28
Postat av: Nina-Pina

Ja du Katja, jag satt också och skrattade halvt hysteriskt för mig själv här hemma bara jag kom att tänka på den incidenten.
Du har gjort en heldel som fortfarande får mig att skratta helt plötsligt från ingenstans, tex din vurpa ut från roslagsbanan, våran bajs resa icke att förglömma........Puss på dig.

2007-10-12 @ 08:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0