Snurrigt värre!

Dagen började hel snurrigt........Nicke och Emil sover i våran säng och jag och Gry sover i Emils säng och när jag vaknade så visste jag inte riktigt vart jag var. Vaknade av att Emil tassade runt och förmodligen letade efter mig, han hade väl inte en tanke på att jag skulle ligga i hans säng. Ja det vart en lite snurrig start, men resten blev bra.

Nicke stack iväg som vanligt i morse, men kommer ju tyvärr inte hem som vanligt, för stackarts Nicke måste följa med på whiskey provning i kväll med jobbet. Ja det lär väl vara stackars Nicke på riktigt i morgonbitti!!!!! Hehe
Själv kände jag ju förståss lite stackars Nina när jag stod där i morse och hade hela dagen framför mig och visste att jag bara hade mig själv som backup ända till natti natti. Men det har gått över förväntan faktiskt. Barnen sover, de har fått både frukost, lunch och middag samt div mellanmål, disken är röjd och hemmet städat.
Ja vad kan man säga, tack och lov att man inte är ensamstående. Och tur är väl det att man har Nicke som tänker bli gammal tillsammans med mig.

Men är det något jag märkt idag så är det att mina barn är bortskämda....på att få riktig och hemlagad mat. För en dag som denna så gör jag det järna lätt för mig, så det blir lite makaroner och lite korv och lite stekt ägg och sånt där som går fort. Emil petade runt lite i maten och frågade tillslut vart grönsakerna är, och Gry åt inte heller som hon bruka och båda sa tack tack ganska fort. Haha ja det får mer än järna vara bortskämda när det gäller sånt.

Emil tyckte att det var jätte spännande att gå ut i morse, för det låg en så tjock dimma så man knappt såg huset framför vårat. Vi gick till kyrkis och busade, i vanliga fall så brukar ju jag ta barnen i syskonvagnen och gå ut och gå efteråt. Men nu är det ju så trist att jag fått punktering på ena framdäcket så den vagnen fick bli kvar hemma. Så när kyrkis stängde så gick vi hem och åt lunch och sov sen, ja vi sov och sov och sov alla tre till klockan var 14.30.......
Så eftermiddagen blev ganska kort, vi tog en promenad till affären och det kan ju ta nog så lång tid när man möter någon man känner iderligen och stannar och pratar.

Och nu sover de små trollen så sött, och själv ska jag njuta av ensamheten ett tag innan jag ska gå och sova.


Kommentarer
Postat av: Katja

Å vad mysigt med dimma :-) Och vad lycklig han ska bli när väl snön kommer hihi.
Puss

2007-10-26 @ 08:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0