Tatuering

Igår så satt Emil vid sitt skrivbort och måla, och han kan sitta där länge och väl och måla och måla och måla. Så jag reagerade inte över att han satt där länge och målade tyst och konsentrerat.
Slutligen kom han ut ur sitt rum och säger glatt:
-Titta mamma jag har tatuering!
Jag bara gapar för min lilla kille är GRÖN från topp till tå..............
Och så vänder han sig om och pekar sig själv i nacken.
-Kolla en likadan som mamma!
Och även i nacken är han alldeles grön..............
Ja om det är någon som inte vet så har jag ju min 30-års-kris-tatuering mellan skulderbladen.
Tog med honom till spegeln och frågade om han tyckte att det var fint, han speglade sig länge och väl och spännde musklerna lite, men näääää han tyckte inte att det var så fint. Men mammas tatuering tycker han är jätte fin.
Ja så nu har jag lagt undan alla hans tuch pennor och i fortsättningen så vill jag nog ha lite mera översikt på när han målar. För annars så blir det väl en piccasso på väggen nästa gång.

Vi hade tänkt gå till kyrkis när vi hämtat Emil från dagis idag, men möts av en stor lapp att det är stängt p.g.a sjukdom..Gissa om Emil blev besviken.
Så vi gick hem och lagade smarris mellis......Plockade fram och dammade av min smörgåsgrill och gjorde lite varma mackor. Ja den har jag nog inte använt sen jag köpte den för typ 300 år sedan, nä sist jag använde den så bodde jag i Alby......och det var ju inte igår jag bodde där. Men tur var väl det att den hänger kvar än, för det var en stor succe hos barnen.

Och min middag igår blev en stor succe den med, så en tex mex gratäng lär jag ju göra fler gånger.
Och på tal om mat experiment så var jag riktigt modig i morse.
Jag är en riktig vanemänniska vad det gäller frukost, och är oftast inte upplagd för något konstigt direkt på morgonen och har framför allt inget sinne för humor före jag fått kaffe.
Hur som hellst, det jag äter till frukost är antingen jordgubbar och youghurt eller gröt med rivet äpple. Ibland blir det fel som i morse, då har jag jordgubbar men ingen youghurt.....hmmm vad gör jag då???? Jo jag gör ju förståss jordgubbs gröt, ja istället för att koka med ett rivet äpple i min havregrynsgröt så kokade jag med mosade jordgubbar......Tro mig gröten fick en riktigt giftig rosa färg. Och Emil utbrister förskräckt när jag lägger upp det i en tallrik:
-Mamma, VAD är det????? Ja hade det inte varit så tidigt på morgonen så hade jag kanske funnit mig och dragit till med att det var drakblod eller nåt, för då hade jag kanske t.o.m fått honom att äta det. Men nu sa jag bara lite trött att det var precis det som det var.....gröt med jordgubbar. Självklart ville han inte smaka då.
Ja det var ju inter utan att jag var lite skeptisk själv, men tro det eller ej det var riktigt gott. Smakade som varma jordgubbar med mjölk....för själva gröten försvann bland alla jordgubbar.
Ja ibland får man helt enkelt vara lite öppen för något nytt, för det kan ju faktiskt bli riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0