Tvättstuga

Jag har börjat ta till vana att boka tvättstugan ca 1 gång i veckan, så slipper man ha våt tvätt hängande överallt i lägenheten. Och det är ganska skönt att få undan all tvätt på en gång och så behöver jag bara tvätta uppe i lägenheten någon gång i bland, typ en till två maskiner i veckan.
Ja igår kväll var det då dags att tvätta, jag och Nicke brukar dela upp det så att jag går ner och börjar medans han nattar barnen, och sen går jag ner vända två och börjar torka och sen tar Nicke sista vändan och viker och hämtar.
Och jag var trött igår så jag gick och la mig 21.30, alltså 30 min innan tvätten skulle hämtas. Och jag påminner Nicke att han inte ska glömma tvätten. För eftersom vi har en datorstyrd tvättstuga så kommer man inte in efter att ens tvätt tid är slut. Tror du Nicke kom i håg att hämta tvätten??????????????
Hahaha nä det gjorde han inte. Så han fick ju springa ner i morse när första tvätt tiden började kl 7.00 och hänga på låset när den som hade tvätt tid kom....men denna person dök inte upp.....Så Nicke fick stå där och vänta i 30 minuter innan tvätt tiden avbokades automatiskt och han kunde boka tiden och ta sig in och hämta våran tvätt, som nu såg ut som små russin efter att ha legat i torktummlaren hela natten....Hahaha ja han lär nog inte glömma det igen.

Ja har kommit på den ultimata motionsformen....Ut och gå när det är mörkt och kallt. Mörkret gör att man pinnar på av bara fan för att man är skitskraj för allt som rör sig i buskarna. Och sen så klär man på sig liiite för lite så att man måste öka tempot för att hålla värmen. Smart va? Fast igårkväll när jag var ute och gick mellan mina två besök i tvättstugan så önskade jag faktiskt att jag hade en mössa, för det drog snålt om öronen.
Jag och Nicke har båda börjat att gå ut och gå om kvällarna, vi turas om varannan kväll. När Nicke lägger barnen går jag ut och när jag lägger barnen går Nicke ut. Visst skulle det vara mycket trevligare och mindre läskigt om vi gick tillsammans men det funkar ju inte när man har de här små trollen.

Emil och Gry tittar på Disneys bilar och Gry är så upphettsad att hon hyperventilerar....Blixten McQueen äger!!!!!

Och i eftermiddag är det dags för mig att göra ett besök hos tandläkaren. Ja där är jag inte så ofta typ vartannat år. Nä min tandläkare tycker att det är onödigt att jag kommer oftare då jag har så fantastiskt bra tänder, har faktiskt aldrig haft ett enda hål. Fast i gengäld så har jag ju haft en heldel andra besvär med min överkäke och opererat det 5 gånger..........

Kommentarer
Postat av: katja

Ni får sno upp en tvättmaskin så ni har en egen :-) Nicke är väl stark? Bara hiva upp på axeln.
Puss

2007-10-20 @ 19:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0