Underbara barn

Ja tänk jag tror att jag har världens finaste barn. Nä ingen har nog lyckats så bra som jag och Nicke med att få så fina ungar........*S*

Jag har haft en fantastisk dag tillsammans med mina barn.
Vi började dagen med kyrkis, och barnen uppför sig exemplariskt, de leker fint och på sångstunden sitter de fint när det ska sittas, dansar när det ska dansas, lyssnar när det ska lyssnas.
Till fika bjöd de självklart på kanelbulle, barnen högg i glatt + en macka var. Själv stod jag över och tog en banan istället, sparade mig till kvällen då jag visste att Nicke skulle ha med sig bulle hem.
När jag stuvat ner barnen i vagnen så stoppade jag i dom en varsin banan också, för jag visste att de båda skulle somna bums så lunch skulle det bli sent. Själv åt jag en till banan och ett äpple så att jag skulle orka promenera medan de sov.
Vädret där ute var undrebart, gassande sol och svalt i luften.

När Emil vaknade frågade jag om han var hungrig, då svarade han med -Ja jag vill äta McDonalds. Och eftersom jag inte gjort upp några lunch planer så köpte jag den idén.
Lite magknip hade jag över att gå dit och äta med mina två vildjur själv, men när vi satt där så skötte de sig även nu exemplariskt. Vi hade jätte mysigt och satt länge och åt i lugn och ro. Oc när Emil ätit klart säger han: -Tack för maten. Får jag gå till lekrummet?
Så jag skickade in både honom och Gry dit och fick i lugn och ro röja upp efter oss.

Vi hade tagit så god tid på oss att äta så nu började det bli lite brådis att hinna till min tid på mödravården, så det var bara att sätta fart.
Insättningen av spiralen blev uppskjuten till nästa fredag, då jag blöder för mycket just nu.
Och det är ju för väl att jag fick så mycket pengar över denna månad, för en hormon spiral är ju INTE gratis!!!!!!

När vi var klara promenerade vi hemåt, och Emil gick nästan hela vägen hem.
Och till middag blev det lax i ugn med potatis, och min familj är den mest otacksamma att laga fisk till. Jag som älskar fisk har hamnat i en familj som hatar det.....Grrrrr, undra på att jag gör fisk så sällan. Det var ändå ett tag som ag stod på mig och gjorde fisk minst en gång i veckan, men jag har gett upp med det.

Och efter middagen så var det äntligen dags......En smarrig kanelbulle och ett glas mjölk....men var det fel eller.....mmmmm mums!

Barnen var trötta efter en sån heldag och somnade snällt båda två.
Och jag inser att jag har två fantastiskt söta och rara barn som jag älskar så otroligt mycket

Kommentarer
Postat av: Katja

Nja, du har världens näst finaste barn ;-)
Men jag håller med om att de verkar vara riktiga små gullungar! Längtar efter att få träffa dom.
Puss och kram

2007-10-05 @ 12:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0