Vägning

Ja så var det åter igen tisdag och dags för ett besök hos viktväktarna och se sanningen i vitögat.
Och jag försökte hitta på diverser svepsjäl till att slippa gå dit men hittade inget som var riktigt bra, så det var bara att knata iväg efte att ha lämnat Emil. Och jag fick knata på bra fort för jag var seeeeen, ja jag vet inte riktigt vad vi pysslar med här på morgonen, vi går upp samma tid som alltid men ändå lyckas jag inte komma iväg i tid. Nä jag irrar mest bara runt som en yr höna här hemma på morgonen och det blir varken hackat eller malet. Och jag har ändrat Emils tider till 8.45 i stället för 8.30, men allt som oftast hinner klockan bli 9.00 innan vi är där....Ja det var ju inte det jag skulle skriva om........

Som sagt så fick jag pinna på för att hinna, och jag satte nog rekord i att gå fort till Helenelund för det tog inte ens 30 minuter, men gissa om jag var svettig när jag kom fram. Andra gick klädda i tjocka jackor och mössor där ute, jag ångade fram i klädd bara en munkjacka...jag blir jätte varm när jag går fort......
Och det var med en viss ångest jag klev upp på vågen, nu ångrade jag både big macen, chokladen, kebabrullen och allt godis som jag lyckats få i mig under veckan....Grrr för min dåliga karraktär. Förväntar mig att det ska bli plus på vågen....men det blir det inte....utan minus 0.6 kg......Fy faaan vad jag e bra.
Så hamburger och kebab dieten funkar!!!!!!!! Mera kebab åt folket.

Ja det känndes ju förståss jätte skönt, nu är det bara resten av kilona kvar.......*suckar*
Ja det blev en rask promenad hem igen och laga lite lunch till mig och Gry.

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad duktig du är gumman. Synd bara att det inte finns kebab här, annars hade det varit en diet att köra på ;-)

2007-10-23 @ 18:56:21
Postat av: Lenis

Go Nina!!! jag är imponerad, har inte ens vågat ställa mig på vågen på länge, här slinker det ner bullar, kakor, mumsmums, massor av glass och på det nyttig mat som köttbullar och färdiga pastarätter... hehe

2007-10-24 @ 13:17:06
URL: http://bisonoxe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0