Zzzzzzzzz

Det finns en sak som är värre än att bli väckt av barnen på natten. Och det är när man TROR att barnen väcker en mitt i natten och man sömndrucken vinglar upp och ska stoppa tillbaka dom i säng och få somna om brevid Emil en stund, tills man sneglar på klockan och inser att det är morgon om FYRA minuter..........
Det var precis det som hände i morse, och jag trodde verkligen att klockan var typ 3-4 på morgonen och att jag skulle få sova länge till. Men så blev det alltså inte, så gissa om jag kännde mig lite snuvad på sömn........

Och vissa dagar bara vet man att de inte kommer att bli jätte bra, det liksom bara hänger i luften.
Kände att jag var lite grinig och bitchig direkt när jag vakna, och då kan man vara lugn för att det kommer att bli värre! Gry var mammig och Emil var gåpåig och jag morra....ingen bra kombination, men det blev ingen större katastrof faktiskt. Jag bet ihop och svalde mitt griniga humör och vi kom iväg till kyrkis utan några större katastrofer.

Och idag var det småbarns gudstjänst, vilket innebär att vi har sångsamlingen inne i kyrkan och prästen är med. Men Emil blev lite konfunderad, för det var inte samma präst som det brukar, så han utbrister högt och klart inne i den ekande kyrkan:
-Men mamma var är prästen Per???????
Men det gick ju bra med denna präst också, det var första gången mina barn stannade kvar snällt inne i kyrkan och var med tills det var slut. Annars så brukar Emil alltid sticka därifrån efter en liten stund, precis som sin mor....inte riktigt bekväm i kyrkan.
Och efteråt var det varmkorv och chokladbollar, själv var jag duktig och tog en banan.

De hade lovar busväder i eftermiddag, men när vi gick från kyrkis så var det fortfarande uppehåll så jag klädde barnen varmt och så gick vi på promenad. Och eftersom jag själv inte hade riktigt så mycket kläder som behövdes så fick jag hålla ett rasande tempo för att hålla värmen.

Eftermiddagen tillbringade vi hemma, och det ena barnet bråkade värre än det andra och jag kännde hur mitt dåliga humör puttrade i bakgrunden hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja jösses, kyrkis, gudstjänster och grejer. Det är annat än barhäng på Kellys :-)

2007-10-11 @ 20:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0