3-års trotts!

Hur jobbig kan en kille på snart 3 år vara????????
Tydligen hur jobbig som hellst. Mitt i vanliga fall spikraka blonda hår är numera krulligt och grått.

Ja man vet ju nästan med en gång att när Emil vaknar vid 5-tiden och sovit klart att det omöjligt kan bli en bra dag.
Det var i alla fall en fin dag där ute om något blåsig, ja man får ju vara glad för det lilla.

Emil inleder varje mening med Nej eller Jag vill inte......Vad man än ska göra och hur roligt han än tycker att det igentligen är.
Ja vi hade i alla fall tänkt att tillbringa förmiddagen med att storhandla på MAXI. Och allt började ju helt strålande med att vi möter Lingemarks i dörren och får oss en liten pratstund med dom.
Emil vill självklart åka en tungstyrd bil kundvagn, och är jätte nöjd med att sitta i den i ca 2 sekunder!!!!!!!! Sen börjar han kliva i och ur och bängla, jag börjar känna mig smått irriterad och tar säkerhetsbältet och knyter ihop det i en dubbelknut som han inte kan knyta upp, och senare så visade det sig att inte ens jag skulle få upp den knuten jag knytit i ilska.
Men än så länge så satt han där fastknuten och väldigt arg över att han inte kom loss. När jag lessnat på hans bölande så kompromissade vi att han fick gå själv om han gick snällt och jämte mig hela tiden. Det var nu Nicke fick rycka in och trolla upp en super knut!!!!!!!!
Och hade jag verkligen trott på det själv att Emil skulle lyssna på mig???? Ja man hoppas ju varje gång. När han sprungit iväg för femtielfte gången så ilsknade jag till och får nog. Tar Gry i vagnen i ena handen och Emil i andra och stormar ut ur affären och låter Nicke avskuta inköpen själv. Och hur jag lyckades ta mig ut ur affären är en gåta för Grys paraplyvagn är nog så svår att köra med en hand i vanliga fall och nu har jag dessutom en gallskrikande Emil i min andra hand plus att jag balanserar en halväten banan också. Ja men ut kom jag och in i bilen med en halvt hysterisk Emil och Gry fick avsluta sitt banan ätande utanför innan jag satte henne i bilen också.
Emil lugnade ner sig tillslut och när Nicke kom for vi till Mc donalds för att käka lunch.
Och när vi kom hem så var det bara att hoppa i säng för alla och sova så länge man fick, själv har jag ju så attans svårt att sova på dagen men även jag slummrade en liten stund. Men resten av familjen sov till 14.30.

Efter att vi fått i oss lite mellis så gick vi ut en stund och promenera hela familjen, ja man får ju inte ha så bråttom då när Gry ska gå själv, och det är inte helt säkert att hon och Emil vill gå riktigt åt samma håll, men det brukar lösa sig rätt så bra. Tanken var att vi skulle gått till skogen men klockan hade hunnit bli så mycket så vi nöjde oss med att promenera runt i när området.
Och ett ypperligt tillfälle för barnen att prova sina nya fina överdragskläder som vi köpte på Polarn o Pyret igår, skit snygga. Och visst de var ap-dyra men nu vet man ju ialla fall att man fått vad man betalat för, och behöver inte oroa sig för att de ska gå sönder och spricka i sömmar efter en vecka.

Ja med tanke på att det är lördag så blev det tacos till middag och godis till efterätt. Emils och Grys nya lördags godis är popcorn, precis som deras mamma så ääääälskar de popcorn, och de får en varsin liten skål. Och när Gry ätit upp sina så lägger hon över popcorn från Emils skål till hennes så fort hon får chansen.......

Kommentarer
Postat av: Katja

Ajajaj, en försmak av vad som komma skall för vår del hehe.
Men sicka gullungar det är ändå :-)

2007-09-22 @ 21:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0