Brännskade mottagningen.

Sov som en stock i morse, vaknade av att Emil stod brevid min säng och frågade:
-Har du sovit gott?
Bombsäker på att det fortfarande var mitt i natten så kisade jag sömndrucken upp på klockan och såg till min förskräckelse att det stod 06.51!!!!!! Klockan har alltså stått och ringt i 20 min utan att jag hört den....och jag brukar säga att jag är lättväckt!!!!!! Hmmmmmm
Ja ja det var bara att rusa in i duschen och vakna till.

Planen var att vi skulle gå på kyrkis och ha med oss lunch och äta där för att sen ta oss till bussen och åka till Karolinska sjukhuset, där Emil hade en tid i dag på brännskade mottagningen.
Men det kom himmelens massa grönt snor ur alla små barn näsor idag, så jag tyckte inte att det var så bussigt att gå till kyrkis och smitta ner alla andra med grönt snor, så vi stannade hemma. Och tur var väl det för båda ville sova innan vi åt lunch. Och det passade ju alldeles utmärkt för sen var det bara att käka och gå till bussen.
Och Emil är så duktig när vi åker buss och bara Gry åker vagn, han kliver på och står snällt stilla i gången och väntar tills jag fått på vagnen. Sen sitter han nästan stilla hela vägen och kliver sen av själv och står nästan stilla och väntar tills jag lyft av vagnen. Min stora kille, jag blir så stolt!

På brännskade mottagningen var de så nöjda med hur hans hand har läkt och vi behöver inte komma tillbaka förrän om ett år. Och de siade om att han inte kommer att behöva operera handen igen förrän han är cirkus 5 år.

Sen var det dags för det obligatoriska glass fikat som vi alltid tar när vi varit på sjukhuset med handen, innan vi tog bussen hem igen.

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad skönt att slippa sjukhuset ett tag nu. Fy fasen vad trött jag är på dom redan.
Trevlig helg på er, pussis

2007-09-07 @ 23:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0