Byxlös

Den som inga byxor har hon får gå med rumpan bar....ja det blir väl jag det!
Finns det någonting som är sååå knäckande för självförtroendet som att leta byxor???? Nä tror knappast det, jag provar hellre badkläder.
Efter många om och men så kom jag i alla fall iväg till Kista galleria igår. Maarit som skulle möta mig där fick i stället vänta på mig.....hmmm ja jag kom dit tillslut i alla fall.
Glad i hågen och riktigt shoping sugen kastade vi oss in i folk vimmlet och affärerna, humöret sjönk lite för varje affär vi kom ut från, när vi gått igenom hela gallerian utan att hitta någonting så var humöret under skosulorna, och suget efter att ta en öl eller tre var som bortblåst. Inte ett enda par byxor hittade jag och jag kännde mig ganska deppig med tanke på att jag bara äger ett enda par långbyxor. Ja men vad ska man göra, jag kan ju inte köpa ett par byxor som inte sitter bra.
Och byxor som är låga i midjan sitter inte bra på barbamamma, det blir lixom någonting över som rinner över kanten........
Och de enda smala svarta jeans med högre midja fanns ju bara upp till storlek 30 som störst, och det är ganska mycket för lite. Jag hade ju redan svårt att hitta byxor när jag vägde 10-15 kg mindre, så det är inte undra på att det var OMÖJLIGT nu. Ja så är det när man har en världsdel istället för en bakdel...........Hur smal jag än varit så har rumpan alltid varit bred (bredare BREDAST)....skelettet är svårt att forma om...en mejsel tack så hackar vi loss lite.
Ja man undrar ju vad jag ska ha på benen nu när det börjar bli kallt ute??????
Fast ylle knästrumpor och benvärmare verkar ju vara ganska inne, så det är bara att fortsätta med trekvarts byxorna *ryser*
Ja det var ialla fall länge sedan som jag kännde mig sååå fet som jag gjorde igår *gråter*

Det var bara att hoppa på bussen och åka hem igen, när jag kom till Sollentuna centrum så visade det sig att jag precis missat min buss till Edsberg, nästa går om en halvtimme. Knappast troligt att jag skulle stå där ensam i mörkret på bussterminalen där folk blivit ihjälslagna till höger och vänster de senaste åren. Så trotts att det är mörkt ute och jag är mörkrädd så valde jag att gå hem. Aldrig har jag väl gått så fort hem från centrum men tack vare det så är jag kanske liiite närmare att komma i ett par byxor nu!!!! Hehe ja det är väl ut i mörkret jag ska gå för då pinnar man på, jag var alldeles genom svettig när jag kom hem.

Såg fram mot att komma hem till mina sovande barn och mysa lite med Nicke. Men där gick jag på en nit, Gry var vaken och tyckte visst inte alls att hon skulle sova. Hon satt och mös och halvsov i mitt knä en stund, sen tog Nicke henne och försökte söva henne i våran säng. Och det tog ju sin lilla stund innan hon somnade, och när hon väl sov så sov hon oroligt och kastade sig av och an och gnällde och gnydde. Hon vaknade massor av gånger och Nicke fick tillslut gå upp med henne så att hon lugnade ner sig. Och självklart vaknade Emil, så jag gick in och la mig hos honom en stund.
Ja så det var den natten utan sömn det, det verkar vara så att Gry sover vartannan natt, ja det bådar ju gott för i natt.

Nicke for iväg tidigt som attan i morse och skulle spela golf med jobbet, han kommer hem i morgon kväll igen. Känns inte som om han och jag har sett varandra så mycket denna vecka!
Jag och ungarna var ute redan 9 i morse för hemma var det hela havet stormar,och det var bara att kasta ut dom så de fick springa av sig. Vi hade en jätte skön förmiddag i skogen och lekparken, lämnade vagnen hemma så Gry fick rejsa lite hon med.
Sen åt de lunch med god aptit och när de var mätta och belåtna så var det en baggis att få dom att sova.
Tror vi tar eftermiddags passet i skogen med och tar med oss lite bulle och festis till mellis, och en banan till mamman........

Kommentarer
Postat av: Katja

Jag tror mamsen har lite för hård syn på sig själv. Du vet ju, man är själv sin hårdaste kritiker....

2007-09-15 @ 14:42:36
Postat av: Storasyster

Har du kollat på Cheap Monday? De har smala svarta jeans och jag tror de har modeller med hyfsat hög midja också.

2007-09-15 @ 22:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0