En bra dag!

Dagen började alldeles utmärkt med att Gry sovit i sin säng hela natten, ett par gånger hade hon vaknat men somnat om i lugn och ro efter att blivit lite omstoppad. Men det hade inte jag hört någonting av, Nicke fixade det för jag sov som en sten ZZZZZZZZZZ.

Nicke for i väg okristligt tidigt idag, skulle någonstans med jobbet och blir borta över natten. Stackars honom som får sova ensam på ett hotell!!!!! Gissa om jag är avis på hans hotell nätter han har, och jag tror nog att han har börjat uppskatta dom mera efter att vi fick barn med allt vad det innebär med vaknätter och trångt i sängen.

Och Emil var så trött i morse att jag var tvungen att väcka honom vid 7 för att hinna till dagis. Och på dagis hade det börjat en ny fröken som Emil synade uppifrån och ner och var lite skeptisk till. Men han följde med henne ut på gårdeden i alla fall. Och vid dagens slut när jag frågade om nya fröken så sa han glatt: -Hon är jätte snäll! Så det känns ju tryggt.

Jag och Gry gick ner på öppnis och busade och vips så var klockan 11.30 och det var dags att stuva ner henne i vagnen för att sova. Regnet hängde i luften, men jag hade regnkläder ner packat under vagnen och hade tänkt att gå ut och promenera oavsett väder. Men det blev inget regn, de tunga molnen drog förbi och himlen sprack upp och det blev jätte fint väder. Var ute och gick tills det var dags att hämta Emil och så gick vi till lekparken och stannade där hela eftermiddagen, vi hade så kul och där var så mycket barn. Men tillslut var vi tvungna att gå hem för moster Maarit skulle ju komma och äta middag med oss. Och jag ville ha en middag som går att göra på ingen tid alls, och vad passar bättre då än korv med bröd????? Och efter som jag och Maarit ska äta kräftor när barnen somnat så vill man ju inte vara allt för mätt.........

Emil tycker att paketet med kräftor som står i köket är JÄTTE spännande.
-Oj oj oj vilka häftiga klor! skriker han
Men när jag säger att kräftor smakar nästan som räkor gåt upphettsningen ur honom och utbrister:
-Usch och bläh..................
Ja så nu sitter man här bara och väntar på att Maarit ska ha nattat mina barn klart....Sicken semester att ha henne här, och Gry verkar inte heller protestera över att det är någon annan än mamma eller pappa som nattar, bådar ju gott inför våran Sandhamn resa.
Ja inte är hon direkt blyg inte, hon sätter sig i det knä som är ledigt och närmast till hands när vi är på öppnis. Och jublar av lycka när det kommer barn (och vuxna) som hon känner igen.

Ja det har varit en näst intill erfekt dag i dag och jag tror inte att jag blivit arg en enda gång.

Kommentarer
Postat av: Maarit

Glöm inte att du är bra och duger som du är och att jag "hejjar" på!!!!

2007-09-12 @ 21:40:58
Postat av: Katja

Vad härligt med perfekta dagar! Det förtjänar du.
Och jösses vad gott med kräftor *saknar*
Pussis till dig och syster :-)

2007-09-13 @ 19:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0