Fredag

Gry sov i alla fall till kl 04.00 i sin egen säng i natt, en klar förbättring från igår.
När Emil kom intassande till vårat sovrum i morse strax efter kl 6 så blev han jublande glad när han såg sin älskade pappa som äntligen hade kommit hem, studsade upp i sängen och kröp ner under Nickes täcke.
Själv klev jag upp och gick in i duschen. Det känndes som om mitt högra bröst höll på att explodera så det var bara att lätta på trycket lite. Ja för nu har i alla fall mitt vänstra bröst fattat att jag slutat amma.....men det högra är lite mera trögfattat och producerar mjölk för fullt så fort Gry skriker. Ja så jag ser ju lite osymetrisk ut just nu....hahaha

Och det är något märkligt med fredagarna här hemma, det blir varken hackat eller malet. Barnen är sura trötta och griniga. Vädret är strålande så jag tyckte att vi kunde gå ut i lekparken, det blev skrik och panik när de skulle klä sig och jag var tvungen att avbryta påklädandet, ta en paus och gå in i ett annat rum för att jag höll på att tappa fattningen (och på min högra axel satt då Maarit med sina pom-pom och hejade på och sa duktig Nina som inte blev arg).
Vi gör ett nytt försök efter en stund och alla kläder, inkl. ytterkläder kommer på, och vi har omorganiserat från lekparken till en promenad ner till affären. Tänkte att får jag bara ut Emil så brukar han ju inte vilja gå in. Och allas humör känndes som om det gick upp någta pinnhål när vi väl kom ut i solen. När vi kommer ner till affären ville Emil sitta i vagnen, tur att det var dubbelvagnen som stått närmast dörren då när jag gick.
När vi om ut ur affären och jag tänkte att nu skulle vi gå till lekparken säger Emil helt enkelt:
-Nu åker vi hem!
När jag frågade om han inte ville vara kvar ute i friska luften svarade han bara:
 -Behöver inte frisk luft, nu åker vi hem.
Ja och eftersom jag hade haft en diskussion med honom tidigare på morgonen om hänsyn och respekt att det bla betyde att man lyssnar på varandra och gör som andra säger. Så tyckte jag då att det var ett lysande tillfälle att faktiskt lyssna på min son och göra som han säger, för visst ska väl hänsyn och respekt vara ömsesidig.

Och innan vi hade kommit hem så hade Gry somnat och Emil kröp direkt upp i soffan och ville kolla på Barbapappa.
Ja en fredag i ett nötskal här hemma hos oss. Vi är trötta på fredagar och vill inte ha och behöver inte aktiveras, vi vill ha lite långsamt och tråkigt.

Och så fort Nicke kommer hem från jobbet idag så far jag iväg till Kista Galleria för att shopa lite kläder till MIG, Maarit skulle dyka upp där efter jobbet hon med. Och eftersom det är fredagkväll så kanske vi t.o.m slår på stort och går och tar en öl...eller tre.

Kommentarer
Postat av: Katja

Du är klok mor du Ninagumman. Hoppas ni får trevligt ikväll!! kram kram

2007-09-14 @ 21:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0