Hemma igen

Ja så är man hemma igen efter att tillbringat helgen i Morgongåva tillsammans med Emil.
En riktigt nice helg har vi haft trotts lite visset väder. Och här hemma har de haft det riktigt bra. Så officiellt har jag nu slutat att amma!!!! YES vad skönt! Ja det beror ju förståss på hur ståndaktig jag kommer att lyckas vara nu när jag kommit hem igen, ja snarare i natt när jag vill sova och Gry vill tutta. Ja hon försökte ett tigga till sig en liten slurk här innan hon skulle sova. Gjorde sig gullig som få, la sig tillrätta i mitt knä och kraffsade på tröjan, men nej nej nej sa mamma då och hon verkade gilla läget.
Men jösses så ont jag har i mina numera ENORMA tuttar. Ja storleken och formen kunde ju få kvarstå, men smärtan kunde ju få försvinna. Ja det spränger och värker och det känns som om de ska explodera, men snygga är de!

Ja som sagt så har jag och Emil varit i Morgongåva i helgen. Först sov vi en natt hos mormor och morfar. Nicke och Gry skjutsade dit oss och stannade på middag, sen var det hejdå och puss & kram. När Emil somnat så frågade mamma om jag ville ha ett glas vin, och av gammal vana säger jag nej tack. Men stannar sedan upp och frågar mig själv:
-Varför INTE????? Och ångrade mig snabbt som katten och fick mig ett glas rött.
Mmmmm mums så gott det var, men när mamma ville fylla på så känndes det som att det var bra för mig.

Lördag morgon och regnet VRÄKER ner, ja vi lekte inne! När vi ätit lunch och sovit (ja jag somna också) så packade vi ihop oss och fortsatte våran weekend tripp och promenerade till Johanssons, med ett obligatoriskt stopp i godisaffären. Emil var så duktig där inne han plockade sitt godis själv i påsen och jag plockade mitt. Om man varit inne i den godisaffären så vet man att det är en hopplöst omöjligt att begränsa sitt godis inköp, man har alltid med sig på tooook för mycket. Men godis ÄR gott!

Och mat det var det ingen som orka laga....Pizzerian behövde något att göra, så vi ställde upp. Man vill ju vara lite bussig. Och efter allt godis och en pizza på det så var jag spräng mätt och kännde mest för att kräkas.
Och när Emil skulle sova så somnade jag med (20.30), var uppe vid 22.00 och borstade tänderna och klädde av mig och fortsatte med det jag påbörjat så bra.

Ja inte var man något piggare i morse för det när Emil vaknade alldeles onödigt tidigt. Satte på Barbapappa till han, men den rackarns ungen ville ju att jag skulle titta med honom.....
-MAMMA! Du sover väl inte?
-MAMMA! Blunda inte!
-MAMMA! Titta på Barborna!
Vid 7.30 gav jag upp och klev ur sängen och gick ner och börja göra frukost (läs kaffe). Emil hittade en party tuta och vips så var alla andra vakna också.

Det regnade inte ute, så jag tyckte att det var bäst att passa på med lite utomhus aktivitet. Lurade med mig Hanna ut också, så vid 9-tiden så står hon där i skogen med mig och Emil och konstaterar att hon i normala fall inte har vaknat vid den här tiden en lördag. Ja nu är ju ingenting normalt när Emil är och hälsar på.
Vid 10.30 har Emils blodsocker sjunkit till ca 0 (så även hans mammas), så det var bara att släpa in honom och ge pojken lite mellis. Och sen var det bara på med galonisarna igen för nu skulle han med Anders ut och åka traktor. Ja livet kan inte bli mycket bättre när man är 3 år.

Resten av min familj dyker upp så småningom, och Gry väljet att ignorera mig fullständigt. Men efter ett tag så tinar hon upp och kommer och ger mig en bamse kram. När vi har fått en alldeles utsökt hemstampad potatis mos och kassler till lunch så tackar vi för oss och börjar fara hemåt.

TACK alla inblandade för en mycket trevlig helg!




                                     






Kommentarer
Postat av: Katja

Vad mysigt ni verkar ha haft det. Låter ändå som att du är rätt utvilad nu. Skönt. Pussis

2007-09-09 @ 22:24:25
Postat av: En inblandad moster

Varsågod!

2007-09-10 @ 09:47:46
Postat av: Hanna:)

Johoo ja e inblandad(H)
hehe

2007-09-10 @ 16:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0