Jag är sjuuuuk!

Vaknade vid 04.00 i morse och mådde illa som en räv, känndes som om jag skulle kräkas presis när som hellst. Kallsvettig och illamående lyckades jag somna om och vaknade någon timme senare av att Emil stod vid min säng. Gick med honom på darriga ben och la mig i hans säng, kännde mig spyfärdig igen men lyckades somna och sov tills Nickes klocka ringde. Kännde mig hyffsad då och traskade in i duschen men efter att jag duschat så var jag som ett urskiter äpple igen. Kallsvettig darrig och illamående serverade jag barnen frukost. Så Nicke fick stanna hemma från jobbet idag och jag fick bädda ner mig i sängen igen. Och näää jag är inte gravid igen, man kan faktiskt må illa i alla fall.......
Jag låg i sängen och försökte sova medan jag lyssnade på hur barnen bråkar med Nicke. Emil gör vad han kan för att få pappa att gå till kyskis med dom, men lyckades inte så bra. Det han däremot skulle få göra var att få åka till stora mat affären (maxi) och köpa sig en Byggare Bob tandkräm.

Tillslut var jag tvungen att gå upp och göra en insatts för att få iväg dom hemmifrån så att jag kunde få lite lugn och ro och sova.
Något av barnen hade gömt undan Grys ena sko och medan vi letade efter den så passade Emil på att dra ur Nickes sko snören. Ja tillslut kom de iväg och jag fick äntligen sova.

Jag sov tills de kom tillbaka vid 13-tiden, mådde fortfarande illa men kände mig inte akut spyfärdig. Emil hade inte sovit på hela dagen så vi läste Pettson och pankakstårtan och sen somnade han brevid mig, Gry tog också en tupplur.

Illamåendet höll mig i ett järngrepp, men jag lyckades peta i mig lite mat som Nicke lagat. Satt och målade lite vattenfärg med Emil efter middagen och Gry gjorde sitt första konstverk, som genast klistrades in i hennes bok.

Nicke la barnen och eftersom jag legat i sängen så gott som hela dagen så kännde jag att jag skulle bli smått galen av att ligga där mer, så jag satte mig i köket och började märka upp lite kläder som ska säljas nästa helg på klädbytar dag.

Ja och man undrar ju hur man ska kunna sova i natt när man sovit så mycket på dagen. Trött är jag just inte men illamåendet sitter i.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0