Kalas

I morse när Emil kom ut i köket och ser en whisky flaska på köksbänken utbrister han:
-Emil tycker inte om stark sprit.
-Nä vad bra, säger jag med ett leende, det gör inte mamma heller.
-Pappa tycker om starksprit, svarar han på det.
Ja vad säger man om det?????

Hela förmiddage ägnade vi åt att plocka i barnens lekrum och laga mat. När klockan väl var 13.00 så var vi klara med allt och bara väntade på kalas gästerna så att vi fick hugga in på maten. Och vilken fantastiskt god mat jag hade gjort då. Fläsk filé gryta med ris och grönsallad. Hade i lite allt möjligt smarrigt i grytan bla färskost, dijon senap, syltlök, gul och rödlök, massa vitlök och div kryddor. Ja det blev fantastiskt gott om jag får säga det själv. Och sedan bjöds det på mumsig tårta, white lady, som är vit marsipan tårta med cholkad mousse fyllning.

Emil tyckta att det var liiite jobbigt att all fokus låg på Gry, han ville ju också ha paket. Och tur var det väl då att mormor och morfar köpt ett litet paket till honom (en tröja), och det hade även Elisabeth och Johan gjort (gazillon bubbels såp bubblor). I övrigt så var han helnöjd med att ha sina kompisar Elliot och Isak här och när dessutom Marcus och lille Filip kom så var lyckan gjord. Det var en heldel små knattar som for omkring här runt fötterna på oss. Ljud nivån låg stundtals på 90 000(!) decibell känndes det som, men det var ett riktigt trevligt kalas och jag hade ont i magen efteråt av allt svullande.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ojoj, jag läser med både förtjusning och förskräckelse vad jag har att se fram emot hehe. Pussis

2007-09-02 @ 13:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0