Monster!

Jag vet inte ifall att det är mina barn som är monster eller ifall att det är deras mamma som är ett monster????????
Hur som helst så var det en vidrig morgon då den ena gläffste värrer än den tredje. Ja det är ju tur att man har sådanna dagar som vi hade igår för annars skulle man inte överleva mornar som vi hade idag.
Trotts att jag sovit som medvetslös i natt så lyckades de reta gallfeber på mig i alla fall. Jag var så rosenrasande på båda två innan vi kom iväg att hälften hade varit nog. Och inte nog med att man blir så överjävligt förbannad, för sen så går man ju resten av dagen och har dåligt samvete för att man blivit så arg och halvt skrämt ihjäl sina barn. Och precis alla andra barn vi möter verkar vara så snälla och rara. Är det bara jag som har monsterbarn och är det bara mina barn som har en monster mamma? Hur klarar alla andra att komma iväg hemmifrån utan att tappa greppet totalt?

Ja det var ju tur att det bara var morgonen som var katastrofal, resten av dagen blev ju ganska bra.

Ja och Gry gick ner på öppnis och busa och käka lunch, sen så skulle jag gå en långpromenad hade jag tänkt. Halvvägs så blir jag skitnödig......Men va faaaaan! Har du försökt att promenera i rask takt när du är så nödig att du håller på att explodera??? Det är fan plågsamt. Älgade iväg till Mcdonalds och kunde sedan i lugn och ro fortsätta min promenad.........

Gick en sväng till lekparken efter att ha hämtat Emil, men han ville inte gå till lekparken som vi brukar gå till dit vart alla andra går, så vi gick till en annan. Och den var helt folktom och det kunde ju bero på att de höll på att fixa med någonting på huset intill som levde om så fruktansvärt att vi nog alla tre fick tinitus. Men Emil tyckte att det var super nice att vara där för hur jag än skrek så hörde han mig inte.
Vi blev inte så lång livade där kan jag säga, gick en promenad i stället.

Hade tagit med mig risifrutti till mellis och trodde nog att i alla fall Gry skulle gilla det. Emil har inte tyckt om det så värst mycket tidigare, men han kan ju ha ändrat sig tänkte jag. Smaklökarna utvecklas ju de med, och häromdagen så fick han smaka lite at Isak och Elliot och påstod att han tyckte att det var gott om än hans min visade lite annat.
Ja hur som hellst så tänkte jag pröva, och Emil börjar med att säga att han inte tycker om. Men när jag sa att jag inte har något annat med mig så gapade han snällt och gick med på att smaka. Jösses jag trodda pojken skulle kräkas, han ulkade flera gånger och såg gråtfärdig ut. Ja men då vet jag! Och Gry var inte överförtjust hon heller, hon slickade bara bort sylten.
Inga mer risifrutti!

När vi hade varit hemma en stund så kom Emil och frågade vart kissen är......FAAAAN......Den och tutte och snutte hade vi glömt på dagis!
Ja det var bara att klä på barnen och ut på en liten promenad. Och jag vet inte riktigt hur jag tänkte för jag tog ingen vagn. Trodde jag att det skulle gå fortare då eller?????? Ja särskilt när båda mina barn springer åt varsit håll. Ja ja vi kom fram innan dagis stängde i alla fall, och på tillbaka vägen så väntade vi in pappa Nicke som kom hem från jobbet. Och dagens hjälte hade köpt med sig middag på Mcdonalds. Ja det var ju bara för att jag ringt tidigare och sagt att jag vägra laga middag!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0