Ny dator

Ja så har vi nu en ny dator......
Fast jag undrar just om det verkligen är en dator???? Det ser snarare ut som ett monster, aldrig sett en så stor hårddisk förrut, ja den är stor som en mindre lägenhet!!!! Vi skojjade om att det är den perfekta datorn för Maarit att ha i sina 20 kvm...... Ja men den är svart och fin och matchar tangentbordet nu.....
Och operativ systemet är uppgraderat från XP till Vista, Nicke är helnöjd och jag är förvirrad!!!!!!!

Ja nog om vårat nya monster.

Idag har jag haft en fantastisk dag.
Började dagen med att vara utvilad, har sovit såååå gott. Nicke säger att barnen stökat lite, men jag har sovit som en sten och inte hört någonting förrän vid 04.00 då Emil stod och trampa vid min säng. Gick tillbaka med honom till hans säng och så somnade vi om båda två tills Nickes klocka ringde.
Emil sov vidare och jag smög in i duschen. Gry och jag satt redan och åt frukost innan Emil kom in tassande i köket alldeles sömndrucken med ett leende på läpparna.
-Jag har sovit jätte gott och är jätte hungrig!
Ja dagen kan ju knappast börja bättre, och det märkligaste av allt var att den fortsatte i samma stil.
Ja det kan ju bero på att jag var utvilad och orkade stå emot alla konflikter som blir. För jag tror inte att barnen var mindre bråkiga, utan det var jag som orkade och hade tålamod.

Gry fick ett ganska charmigt raseri utbrott på sin mamma vid frukosten.
Hennes hund låg på golvet och hon ville förståss ha den när hon åt. Men jag tog upp den och satte den på en egen stol i stället. Och Gry tänder till skriker av ilska, pressar fram en tår spänner ögonen i mig och pressar sönder havrefras efter havrefras i handen och är såååå arg på mig. Men vad hjälpte det, hunden fick hon inte i alla fall. Nähe tyckte hon och fortsatte äta, och jag bara log åt det lilla trollet.

Efter att vi lämnat Emil på dagis så gick jag och Gry på en lång promenad i den fantastiska sensommar värmen, för vad sägs om 17 grader och sol? Ja det blev så varmt att jag var tvungen att ta av mig och gå klädd i bara t-shirt.
Vi gick hem och åt lunch och trotts att Gry sovit i 1.5 timme på förmiddagen så tyckte hon att det var läge att sova mera efter lunch, så det blev en timme till. Tror hon växer för just nu verkar hon inte göra mycket annat än sova och äta.......
Gick till kyrkis och käkade mellis och pysslade lite och lekte förståss.
Sen var det bara hem och laga mat, korv och potatis gratäng mmmmmums vad gott.

Och imorgon är det en ny dag, hoppas att den blir lika bra som denna dag har varit.

Kommentarer
Postat av: lenita

Så roligt för dig att din dag varit såå trevlig! Själv har man haft en Stora kissardagen på jobbet- ALLA har kissat på sig. En flicka som lyckats kissa I pottan reste sig, hade fastnat på pottan och fick allt i sina byxor- då ville jag gå hem... Själv hann man inte ens på toan själv! Hade dock ett jättefint samtal om mina barn som sköter sig så fint på förskolan, suck vad glad man blir då! Åkte till viktis - 1,4, sov ner båda barnen i ett huj så kvällen blev fin! nu ska räkningar betalas!

2007-09-25 @ 20:51:18
Postat av: Katja

Vilken mysig dag och gud vad skönt med vädret.
Här trodde vi att hösten var på väg. Underbart tyckte jag och Fredrik. Men nä. NU kom högsommaren hit på dagtid. Morgnarna är kalla och sköna men dagarna är kokheta och kvava som bara den. Tur jag slipper jobba i alla fall med tanke på vilken bastu det är där nu.
Men promenader är inte direkt jättemysigt att gå på här just nu, suck.
Avis.

2007-09-25 @ 23:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0