Orolig natt

Natten blev ju inte fullt lika bra som dagen varit.
Båda barnen somnade dock snällt och utan protester efter att Maarit läst Robin Hood för dom, så att vi i lugn och ro kunde äta våra kräftor och snacka lite strunt. Det är ju inte var dag längre som man får kvalitets tid med sin syster. Men vid 22 tiden började Gry att vakna, första gången nöjde hon sig med att få nappen och bli omstoppad och somnade då om gott. Men efter ett tag vaknade hon igen och ville inte riktigt som jag ville. Och eftersom jag så gott som var på väg att lägga mig så tog jag henne med i min säng. Där somnade hon så gott så......ett tag. Sen tyckte hon att det var dags att få lite tutte!!!!!! Men se det tyckte inte jag. Hon böka och stöka och snurra runt, var arg och sov oroligt och vaknade vart 10:e minut när det var som mest intensivt, där i mellan kunde hon somna en längre stund, bara för att vakna igen och vara arg och lessen. Stundvis satt jag med henne i knät och vyssade och vaggade, men någon tutte blev det inte. Ibland är det jobbigt när mor och dotter är lika envisa!!!!!!!
Men det var inte utan att jag i mellanåt drog lite på munnen där i mörka natten när hon var så tutte sugen att hon t.o.m suger tag i min näsa där vi låg ansikte mot ansikte, ja jag stoppade snabbt in nappen i stället!
När hon väl sov så sov hon oroligt och kastade sig av och an i sängen, flera gånger höll hon på att ramla ur. Så jag vågade inte somna riktigt. Och rätt vad det är så hör jag att Emil är uppe och tassar. Hinner tänka: Vad fan gör jag nu???? För Gry gick det ju inte att gå ifrån, då hade hon rasat ur sängen på nolltid. Ja det var väl för väl att Moster Maarit som sov i lekrummet också hörde de små tassande fötterna och förbarmade sig över pojken och stoppade tillbaka honom i säng.
Ja fram mot små timmarna så fick jag mig ialla fall lite sömn och tillslut blev det morgon, och då......ja då sov Gry så gott!
Emil väckte Maarit strax efter 6, det var kul tyckte hon!!!!!!! NOT
Själv kravlade jag mig in i duchen och försökte vakna till liv för att sen sätta på kaffe. Och Gry fick jag VÄCKA vid 7-tiden!
Ja en ny dag och det är bara att bita ihop och låssas som om man sovit gott!

Vi följde med Maarit till bussen och vinkade av henne. Emil grät när bussen for! Oj vad han älskar sin moster Maarit, som han länge kallade för Mamma Maarit.
När han gråtit klart och gillat läget att hon faktiskt åkt så gick vi till kyrkis, och där var det full rulle så när klockan var 11.30 och dags att gå så somnade Gry i vagnen innan vi ens hunnit ut därifrån, och Emil somnade inte långt där efter. Tur att de hade fikat så mycket och tur att det var mackor de fikat för någon lunch hade vi inte hunnit med. Var ute och gick medan de sov och när de vaknade så gick vi och handlade lite varmkorv i grillen och satte oss i solen och åt, för vem vill gå in när det är sådant fantastiskt höst väder. Resten av eftermiddagen tillbringade vi i lekparken.

Och nu sover de små trollen så gott, och jag kan inte låta bli att förundras över vilka fantastiska barn jag har, ja så perfekta helt enkelt (i alla fall när de sover snällt i sina sängar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0