Sovmorgon

Det var visst jobbigt för båda mina troll att kalasa, för de sov ända till 08.00 båda två. Jätte skönt tyckte jag!
Hann inte med att skriva så jätte mycket igår, men det var ett jätte trevligt kalas med trevliga gäster och jätte mycket fina paket.

Och idag har jag och Emil varit och köpt födelsedags pressenter åt Gry, ja Emil fick sig en liten gaffeltruck han med för annars blir det ju för plågsamt för en snart treåring att gå i en leksaksaffär. Tanken från början var att jag och Emil skulle fara in på tumanhand till stora staden, men vi gjorde en familjeutflykt av det i stället. Och medan Gry sov gick jag och Emil in på Toys`r´us och shopade. Nicker passade på att ta en tupplur han med i bilen för det tog ju sin lilla stund. Och bråttom var dt minsta vi hade, vi gick runt och klämde och kännde på allt. Och Emil talade om allt han önskade sig i födelsedags pressent och av tomten. En dammsugare står högt i kurs! Kolla mamma, jätte häftig sa han. Och alla barndatorer fingrade han på och önskade. Och precis ALLA elbilar skulle han provsitta, och höjden var nog när han hittade en Blixten Mcqeen elbil....ojojojoj bad han önskade då. Han tittade på mig med hundögon och sa maaammmmaaaa Emil öööönskar. Och ja jag smallt som en tvål under hett vatten. Ja det var väl tur att jag inte hade 3000 kr som låg och skräpade i fickan.

Vi hittade en jätte fin dockspjälsäng i trä med tillhörande sängkläder och ett prinsess smyckeset med en prålig tiara till Gry. Emil tyckte förståss att vi skulle köpa bilar åt henne, och jag tänkte nästan köpa en gåbil till henne efter som de slåss dagarna i enda om Emils, men dels var de så fruktansvärt dyra och sen insåg jag att jag skulle bli omkullkörd här hemma om de skulle ha en varsin........

Vi lunchade på IKEA och Nicke och barnen frossade i köttbullar som sig bör på IKEA, själv skulle jag vara så duktig och äta en sallad. Och när jag fick min sallad framför mig så blev jag nästan arg, det var en halv kyckling filé, två skivor gurka, två mini tomater och lite blandad grönsallad....jaha och maten då?????? Och det är ofta det är så när man tar en sallad, precis som om det tycker att beställer man en sallad kan man lika järna gå och vara hungrig.........Ja ja det var ju så att jag fick upp mitt blodsocker i alla fall som var dalande. Och när jag fått i mig lite kaffe så känndes det ändå ganska bra.

Vi tillbringade eftermiddagen på Stinsen, hade tänkt att handla lite strumpor och höst atteraljet till barnen. Men höst och vinterkläderna kommer inte in förrän nästa vecka, så då gäller det att vara där om man inte ska bli utan. Lika bra att köpa vinterns overaller också då. Men jag fick mig lite strumpor till Gry i alla fall.
Vi kollade lite på små söta tjej gummistövlar också, men beslöt tillslut att hon får ha Emils gammla i höst med bilar på, och sen får hon ett par rosa fina till våren i stället.

Dagen blev inte riktigt som jag tänkt men mycket trevlig ändå. Men i morse när jag vaknade så såg jag oss i en trevlig lekpark mysandes i höstsolen och Gry fick provgå hennes röda nya fina Gulliverskor. Men hon fick provgå dom på IKEA i stället och de satt ursnyggt på henne, och hon tycker själv att de är jättefina, har burit runt på dom här på morgonen.

Ja och snart har denhär dagen också gott och barnen ska in i badrummet och jaga tandtroll snart. Måndag i morgon och en ny vecka väntar, undra vad den har att bjuda på?

Kommentarer
Postat av: Katja

Visst, allt låter jättetrevligt o allt det där. Själv ser jag bara två saker, IKEA och en smal Nina! Usch vad härligt det låter med Ikea och fan vad Smal och snygg du har blivit!! Avis avis avis :-)

2007-09-02 @ 22:28:50
Postat av: Katja

Måste ju lägga till att jag faktiskt såg dina vackra barn oxå, naturligtvis :-) Men de är jag inte avis på för jag har en egen vacker. Men jag har INTE Ikea och jag har inte blivit smal, än....Och det är irriterande för jag är snart fixad, men det blir lite svårare att bygga ett eget Ikea Hmm....grr

2007-09-02 @ 22:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0