Ståndaktig!

Jag var ståndaktig i natt när Gry bröt ihop fullständigt när hon inte fick slurka. Rackarns vad arg hon blev! Och Nicke var en riktig klippa och tog henne till sig och fick henne att somna om, så att jag kunde vända ryggen till och sova vidare.
Två gånger vaknade hon och ville tutta och sen ville hon i morse också, men nix pix det blev inget av med det. Och ju mera hon skrek dessto mera rann mjölken till. Och det gör ont ont ont. Och på BVC sa de idag att jag har så mycket mjölk fortfarande att jag måste släppa lite på trycket och mjölka ut lite morgon och kväll, annars kommer jag att få mjölkstockning snart, och det vill man ju inte.

Gry var på 12 månaders kontroll idag och fick spruta, hon var så duktig. Och nu väger hon över 9 kg, 9110 g och är 72 cm lång. Hon har inte vuxit något på längden sen sist men ökat endel i vikt.
Och de tittade på det fula märket hon har på benet efter att en fästing kalasat på henne, men sa att det var ingenting att oroa sig för.

Hade tänkt att gå ut och gå efter att vi varit på öppnis, men det regnade och jag hade inte tagit med mig regnkläder till mig själv. Och jag kännde mig inte så sugen på att promenera i regn utan dom, så jag gick hem och la Gry i sängen innan hon somnat helt. Ganska skönt för mig att för en gång skull bara göra ingenting. Det händer ju inte så värst ofta.

Och så var Nickes och min resa till Sandhamn bokad. 1 december bär det iväg UTAN BARN!!!!!!!
Gissa om jag längtar.....Julbord, glögg, vin och en natt ensam med Nicke på seglarhotellet......hehe.

Kommentarer
Postat av: Katja

Sandhamn?? Hmm, då vet man vad som väntar 9 månder framåt då ;-)

2007-09-10 @ 23:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0