TRUMMMMMMOR

HEEEELA morgonen så har mina barn turats om att spela trummor för mig, tack ock lov så hade jag hunnit vakna och klivit upp OCH hunnit dricka kaffe. Denna fantastiska skapelse till trumma har Gry fått i ett-års pressent av Anders och Erik, ja jag tackar ödmjukast för denna pressent som INTE går att stänga av. Kan de inte hoppa på den så att den går sönder så att jag måste kasta den?!?!

Och jag får passa på att härifrån sända en grattis hälsning upp till Norrland till en viss kusin till barnen som fyller 6 år samma dag som Gry. Jätte grattis! HURRA HURRA HURRA HURRA!

Trotts trummandet i morse så blev det en bra dag. Emil blev överlycklig när han kom till dagis och såg Isak och Elliot. Jag och Gry var på öppnis, där jag fick gulla lite med en 1 månad gammal Leo, ja de små pluttarna väger ju ingenting. Och sen blev det långpromenad, som vanligt. Efter att vi hämtat Emil så gick vi till lekparken och njöt av den sommar varma höst dagen. Ja en alldeles vanlig måndag i mitt liv alltså.

Gry har börjat klättra upp på allt som bara går att klättra på, och det hon och Emil har roat sig med är att riva ut alla kuddar från soffan och bygga berg och klättra upp på, misstänkte att det kunde sluta i tårar och visst gjorde det det när Gry störtade ner från soffan och fastnade mellan två soffkuddar. Men när hon väl kom loss så vände hon sig om och tittade på kudd högen och skratta. Så det gjorde nog inte ont utan hon blev nog mera förnärmad över att hon fastnade och inte hann med att springa efter Emil.

Och tänk vad mycket roligt man kan hitta när man röjer lite i sitt hem......När vi i lördags skulle hälla upp godis i en skål så låg där en julgranskula i skålen!!!!! Och i barnens lekrum hittade vi under våran gamla video som låg långt uppe på en hylla två oskrapade trisslotter!!!!!! Ja man kunde ju tycka att det skulle varit en storvinst på en av dom i alla fall, men nej inte en krona. Det var visst inte våran tur nu heller.
Men när jag blir stor så ska jag vinna massa pengar och blui rik som ett troll....jag lovar!

Tack Katja för ditt snälla inlägg om mitt utseende, visst e jag snygg!!!!!! Hehe snart blir jag sådär dryg och ego. Men känn lugnet Katja, det tog mig 3 år innan jag började hitta tillbaka till formen igen, och än så har jag ju en bit kvar innan jag är riktigt där jag var innan barn kom in i mitt liv, för att inte säga JÄTTE långt kvar. Puss på er där på Madeira, och hoppas inte att värmen är allt för jobbig.

Kommentarer
Postat av: Katja

Varför? ger man bort såna presenter till små barn?
Hmm, minns med fasa att vi gav bort en liten keybord med de mest irriterande ljud till Carlos dotter för inte så länge sen. Undra när de ger igen?
Och nej, Gabriel sov inte hela natten inatt. Han fick helt plötsligt för sig att han skulle vakna 23,30 och vara vaken 1,5 timme hmm..ja, det var bara sätta igång att underhålla så han blev trött igen.
En natt fick jag i alla fall...

2007-09-03 @ 18:07:39
Postat av: Lenita

Så roligt och underhållande att läsa din blogg vännen!!!!!!Tack snälla för att du ringde idag! Klumpen i magen lossnade för en stund i allafall!Lämnade min ledsna "siamesiska tvilling" till inskolningbarn och körde foooort till mina egna! elliot sa: mamma, i morgon är det en ny dag, jag vill inte gå till förskolan!!!! Klumpen är tillbaka! godnatt!

2007-09-03 @ 21:20:27
Postat av: Trumtrumtrum

Trumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrumtrum

2007-09-03 @ 22:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0