35-år, del två

Idag var det då dags igen för att bjuda på mat och tårta. Dagens gäster var mamma & pappa, en syster och en till syster med medhavd man. En annan syste med familj kunde inte komma då det hade något med kören idag, vilket var trist för oss men mera tårta till oss andra å andra sidan.

Jag gjorde det enkelt och lagade indisk kycklinggryta, samma likadan som jag bjöd på i torsdags. Men den är sååå himla god så det går att äta hur många gånger som hellst samma vecka.
Sen hade jag (igen) bakat en gudomligt god chokladtårta. Och idag var den, om möjligt, ännu godare än den jag gjorde i torsdags. För idag så garnerade jag den med chokladdoppade jordgubbar och Nalle puh med vänner, och till det en klick grädde och chokladbalsamvinäger marinerade jordgubbar.....Ahhhhh så ljuvligt gott.

Jag fick ju ett delikat choklad kitt i pressent i torsdags av en vän som verkar tycka lika som jag när det gäller choklad......Ätas ofta och länge...... Det var bla chokladen jag doppat jordgubbarna i idag, och på burken står det; Bredbar mörk choklad, ja man hör ju redan där så underbart det smakar, igen.....breeeedbaaar möööörk choooklaaaaad....jo det funkar. Och så var det chokladbalsamvinäger som kanske inte låter lika härligt meeeen så gott det var till jordgubbar....mums!
Ja mer choklad åt folket, tur jag fick mer i pressent idag!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Storasyster med man

TACK för allt - det var helt underbart ljuvligt gott. Krama de små från oss med den röda Ferrarin.

2008-04-27 @ 22:42:01
Postat av: Katja

Låter som du säger, ljuvligt gott. Och du låter som värsta bästa hemmafrun ju ;-)
Puss

2008-04-27 @ 22:51:32
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0