Äntligen fredag

Kännde mig ganska pigg i morse när klockan ringde trotts att det var lite struligt i natt. Och det var väl tur att jag kom i säng så pass tidigt igår. Emil och Gry turades om att vara lite oroliga, så jag sprang mellan sängarna och ömsom somna brevid Gry och ömsom somna brevid Emil.
Och Nicke blev inte allt för sen han heller, men jag hörde inte när han kom hem eftersom jag just då sov som en stock brevid Emil. Vaknade av att Gry grät och letade efter vovvov så jag fammlade mig in i vårat sovrum där hon låg och i mörkretr började jag leta efter hunden. Och jag höll på att göra i brallan när något stort helt plötsligt började röra sig där i mörkret...... Men det var bara Nicke som undrade vad jag pysslade med. Och När Emil vaknade nästa gång så gick Nicke in dit och resten av natten var frid och fröjd.

Och idag blev Maarit utskriven från sjukhuset. En annan syster kom och hämtade henne och ska pyssla om henne ett tag nu tills hon är lite piggare igen. Fast det var stor skillnad redan från igår, hon såg faktiskt jätte fräsch ut nu. Hennes största bekymmer nu är ju att hon måste ge sig själv Fragmin sprutor i 10 dagar, stickrädd som hon är.

Själv har jag haft en lugn dag på jobbet och haft en trevlig taco middag med min familj där barnen åt som om de aldrig sett mat förut. Och nu så ska de orediga små liven i säng för de är så trötta att klockorna stannar.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, ibland är man glad för att karlarna finns ;-)

Gott det lät med taco.

2008-04-05 @ 02:30:29
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0