Äntligen måndag

Vi hade en riktigt smärtfri måndagmorgon, ja för att inte säga riktigt mysigt. Barnen var snälla mamman var snäll och pappan höll sig också snäll men åkte förståss till jobbet alldeles för tidigt.
Jag och barnen åt frukost tillsammans och Gry fick sin nya favorit, kokt ägg. Och Emil tuggade i sig hårdmacka med lördagskorv med frisk aptit. Ja vad vore väl livet som barn utan lördagskorv, för mig (och en och annan syster kan jag tänka) är det barndomsminnen i stor skala. Ja fast på den tiden så fanns det ju ingen fint färdigskivad korv utan då skar man en bit på ett par centimeter och tuggade i sig, det där med bröd till var inte så viktigt vi hade ju korv.

Lämnade barnen på dagis vid 9, och de rejsade hela vägen nu när de hade nya snabba spring skor på sig och sen gick jag upp och hämtade mina stavar och gick ut i skogen, och tog mig en rask promenad i vår solen i sällskap av fågelkvitter.
Och sen var det bara hem och duscha, äta lunch och göra sig klar för att gå till jobbet.
Måste leta fram min cykel så jag kan börja cykla till jobbet, på så vis är det ju plätt lätt att få in motionen i vardagen.


Kommentarer
Postat av: Hanna

"spring skor" Särskrivning!

2008-04-14 @ 15:45:52
Postat av: Hannas mamma

Gissa vem som är på prao som skolfröken den här veckan??

2008-04-14 @ 17:46:05
Postat av: Katja

Springer skorna? Näää jag bara skoja haha. Ska inte vara dum.
Lördagskorv ja, det kan vi ju bara drömma om här borta i ingenstans.

2008-04-14 @ 19:31:43
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0