Det bidde ingenting.

Vissa dagas så blir det mest pannkaka av alltihop, och idag är det visst en sådan dag.
Jag och Nicke hämtade barnen 14.30 på dagis och glada i hågen gick vi till garaget och hämtade bilen för att åka iväg och köpa cyklar till båda barnen. Eftersom vi tänkt göra det på Biltema så ligger ju närmsta i Alby.....med andra ord inte alls nära. Det dröjde inte länge innan vi satt fast i bilkö!!!!! Jaja vad gör väl det när man har gott om tid på sig tyckte vi. När vi tagit oss igenom stan och var ungefär vid Kungenskurva så tyckte Gry att det var dags att kräkas, och det gjorde hon med besked. Där sitter jag halvt desperat, har inga tvättlappar, inget ombyte men tack ock lov en rulle med toapapper. Ja det var bara att torka upp så gott det gick och trösta och lugna en alldeles förskräckt Gry. Tack och lov så hade hon två tröjor på sig och den undre hade klarat sig ganska bra så det var bara att försöka lirka av henne den nerspydda. Ja jag vet inte vem av oss som hade mest kräks på sig, och när vi började prata om att vända och åka hem så bryter ju Emil i hop. Självklart gör han det, han vill ju ha en cykel. Ja vi var ju nästan framme så vi fortsätter och så får jag och Gry vara kvar i bilen.

Ja väl framme på Biltema visade det sig att all 12' pojk cyklar var SLUT!!!!!! Jaha Emil blev ju lite besviken men nöjde sig när vi lovade att vi skulle köpa en cykel i morgon i en annan affär.
Så det var bara att hoppa in i bilen och börja styra hemmåt. Och vi hade inte kommit så långt innan det var dags för Gry att leverera nästa kaskadspya, och nu blev jag duktigt nerkräkt....jaja bara gilla läget och torka så gott det gick. Men nu var hon både blöt och kall av sitt eget kräks och jag försökte linde in henne i en filt så gott det nu gick.
Nicke släppte av mig och Gry vid porten och så fort vi kom upp så ställde jag henne i duschen och tvättade både henne och mig och kastade in våra kläder i tvättmaskinen. Men hur man än tvättar och skrubbar så känns det som om kräks lukten ettsat sig fast.

Nicke och Emil åkte och parkerade bilen och sen tog de vägen förbi grillen och köpte div. kebaber och pizzor. Och man kunde ju tro att Gry inte skulle vara så ätsugen nu....men se där hade vi fel. Hon blev eld och lågor då hon såg pizzan och stoppade i sig med frisk aptit och det verkar som om de kommer att stanna kvar i magen också.
Ja nu är hon hur pigg och glad som hellst och man kan inte tro att kon kräktes som en galning för ett tag sedan.
Men någon brasa blir det inte för våran del i kväll. Vi hade ju planerat att ta en promenad till Stallbacken i kväll och kolla in brasan men vi blir hemma.

Och morgondagen ska ägnas åt sängköp och cykeljakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0