Det tog slut :(

I många kvällar har vi suttit där och tittat, myst och mått bra. Men nu har det nått sin ände, igåt tittade vi på sista avsnittet av Nord och Syd. Egentligen så hade vi ju två avsnitt kvar men eftersom det var så spännande så kollade vi på båda trotts att det var natti natti för länge sedan.
Och tänk, kriget tog slut. Constance fick sin George, Billy kom hem till sin Brett och Orry hittade sin Madeleine och George och Orry kunde fortsätta att vara bästa vänner trotts år av krig.....*suckar och ler*

Ja enda sen den visades på tv när jag var en finnig tonåring så har jag älskat den serien, böckerna har jag läst så att de är i bitar nästan.

Men både jag och Nicke blir ganska full i skratt över huuuur romantiskt lagda vi är.
Det är julafton och Constance kan inget annat än längta efter sin George som sitter fängslad på Libby-fängelset. Det hon inte vet är att Orry och Charles har fritagit honom och han efter en lång flykt är på väg hem till sin vackra fru. Och just på julaftonskväll uppenbarar han sig där i dörren och de kastar sig i armarna på varandra och inte ett öga är torrt.
DÅ utbrister både Nicke och jag i mun på varandra:
-FAN vad han ska lukta illa!
Hahaha ja här spirar romantiken högt och lågt, men vi fick oss ett gott skratt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ah jag är avis på er. Måste nog oxå köra ett nord o syd race så småningom.

2008-04-07 @ 13:36:55
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Nina the Star.....

Hela serien ligger här och väntar på dig.....
Kanske jag ska skicka den till dig?????

2008-04-07 @ 14:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0