Det var den dagen.

Ja där försvann den dagen, och fort gick det med. Det är nästan värdelöst att bara vara ledig EN dag, man bara irrar runt och försöket ta tillvara på den lediga tiden och vips så är det dags att jobba igen, så det är bäst att dra in alla lediga dagar.
Det har varit en händelsernas dag med ett ganska varierander humör, allt från jätte bra humör till nina-tre-år-jag-är -för-trött-för-att-vara-bland-folk raseri utbrott då en och annan sko susat genom luften!!!!!!

Morgon började på bästa sätt med att klockan faktiskt var morgon då Gry väckete mig (7). Hittade Emil i köket där han satt och käka kex som han tyst klättrat upp och hämtat själv. Jag har ingen aning om hur länge han suttit där för jag har inte hört honom kliva upp och hans pappa som sov som medvetslös i hans säng har inget hört heller, men Emil var nöjd med sin bedrift och man kunde inget annat än att le åt honom där han såg så nöjd ut.

Märkte att jag inte satt tillbaka ringen i näsan igår efter att jag slutat jobba och skulle snabbt bara sätta den på plats innan vi skulle äta, och ringen hade jag ju lagt i plånboken för att inte glömma den på jobbet. Hmmm var är plånboken????? NÄH jag har ju glömt hela den på jobbet!!!!! Fan inte bra, för jag låser aldrig skåpet när jag går hem för att jag bara slarvar bort nyckeln då.......Jaha så det var inget annat att göra än att ta en sväng förbi jobbet så fort vi hade ätit frukost och fått kläderna på oss, och hoppas på att den skulle ligga kvar.
Och med tanke på hur det ser ut i mitt skåp så hade jag blivit ganska förvånad om någon hade lyckats hitta den där bland allt bråte. Och dessutom skulle denne i så fall lyckas ta sig förbi mina jobbskor......och de håller man inte i frivilligt ska jag säga........Så plånboken låg kvar precis där jag lämnat den igår.

Sen åkte vi iväg till Barkaby för att köpa lite skor till barnen, och när vi står där utanför skoaffären kl 10.00 läser vi att den inte öppnar förrän 11.00......surt! Ja så eftersom vi var i Barkaby så passade vi på att ta en sväng och kolla in kyrkan vi planerar att gifta oss i och lokalen som vi tänkt ha festen i. Och här kom dagens första antiklimax då det skulle visa sig att de inte låg alls så nära varandra som jag trott. Jag har av någon konstig anledning fått för mig att Skälby gård bara ligger på andra sidan vägen från kyrkan.......Men så var det ju inte, det är 2 km i mellan. Nä det är visserligen inget avstånd. Men trotts att vi beställt vackert väder till våran bröllopsdag så är det ju ändå Sverige vi pratar om. Och risken finns ju att det kan vara drivis och hagel ja om inte annat så regn, och då är det ju inte så kul för någon att ta sig en promenad på 2 km. Men jaja det löser vi på något sätt.
Det som ligger på andra sidan vägen är Värdshuset Lasse-Maja och inget annat, kanske man ska ta en titt och se vad det skulle kosta att ha festen där....något säger mig att det blir långt över våran budget men man kan ju alltid kolla upp det, om inte annat för att få sig en kalldusch av besvikelse över att ännu ett fantastiskt ställe är alldeles för dyrt.

Nu började det närma sig lunch så vi åkte till Stinsen och käkade, och där stötte vi på fam Lingemark som också var hungriga, en av dagens trevligaste överraskningar.
Mätta och belåtna så åkte vi tillbaka ut till Barkaby för att köpa skor, fast egentligen så borde både jag och barnen ha stoppats i säng för en tupplur då vi blir hemskt griniga när vi är trötta.....fast det såg vi ju inte att det skulle komma innan, fast vi borde förståss vetat bättre. Att prova skor på barn är inte det roligaste man kan göra, och humöret tryter på mig även om jag är utsövd vid sånna sysslor. Och nu när jag var ganska trött så blev det grinigt med rekordfart, och jag vet inte ens vad det var som utlöste det men vips så var jag bara jätte arg och slet ett par skor ur Nickes händer och kastade iväg dom och skulle grinigt marschera iväg ut ur affären och skita i alla sko köp..........Men jag sansade mig och satte mig och muttra på en bänk i stället och irriterade mig på över hur vansinnigt skitigt och snuskigt det var i butiken, och Nicke skakade på huvudet och fortsatte att prova skor på barnen och tyckte att jag var skit dum....OCH MED ALL RÄTT. Ja vi hittade skor i alla fall, eller ska jag säga att Nicke hittade i alla fall skor till barnen som de var nöjda med och vi kunde gå och betala. Och priset kan man ju inte vara annat än nöjd med, 298 kr för tre par skor!!!!!! Ja Sko punkten är bra när man ska ha slit och släng skor.

Och väl i bilen så somnade Nickes alla tre barn och vi sov som medvetslösa medan kan körde omkring så att vi fick sova, när jag vaknade så var vi i Norrtälje och jag hade sovit bra länge och det känndes ju i nacken om inte annat. Nicke skrattar åt mig och han talar om att han älskar sin surpuppa och jag skämdes lite!!!!!!
Till Emils stora glädje bestämmer vi oss för att åka ut till Bromma för att hälsa på Maarit, och jag somnar om på väg dit ut.
Emil tycker att vi kunde lämna honom där så att han kunde få sova över hos sin moster, och blev väldigt arg då vi skulle åka hem och ta med honom, nä han ville stanna! Men det får bli en annan gång då vi planerat in det lite bättre. Så trotts hans vilda protester så åkte vi hem efter at vi hade fikat.

Och när vi kom hem så var det inget annat att göra än att laga middag för klockan hade huxflux blivit 18.00. Vart fan tog denna dagen vägen?Ja det var bara att äta middag och stoppa barnen i säng, och självklart somnade jag när jag nattade Gry. Så snart är det natti natti även för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0