Det var den fredagkvällen......

Jag och Nicke hade sett fram emot en lugn och skön fredagkväll tillsammans, då vi skulle fortsätta att titta på serien Nord och Syd som vi börjat titta på uppe i fjällen. Ja så fort vi nattat barnen så skulle vi sjunka ner i soffan, Nicke tog Emil och jag tog Gry.
Ups.....när jag tittade upp på klockan nästa gång så stod det 00.30!!!!!! Jag hör att någon är uppe vid datorn, så sömndrucken vinglar jag ut och hävdar bestämt "Jag somnade INTE" Nicke log lite och bekännde att han hade själv vaknat för exakt 18 minuter sedan.
Haha ja det var den fredag kvällen med Nord och Syd. Jag gick och klädde av mig, borstade tänderna och fortsatte sen att sova.

Och i morse så roade jag mig med att gå ner i tvättstugan kl 07.00 för att tvätta upp lite vinterkläder och sängklader som samlats på hög. När jag var tillbaka därifrån så var det högtid för att göra lite frukost.

Och igår när jag och barnen gick förbi Figges så såg vi att det är nu vår på riktigt. Ja förutom att vitsippor och blåsippor ligger som en blå-vit matta i soliga slänter så har Figge plockat fram glassboxen, ja så i eftermiddag blir det en glass hos honom, i bästa fall på uteserveringen. Och så är det hög tid att damma av balkongen med så man kan få plats där ute, det börjar ligga en halvförmögenhet där ute i form av PET-flaskor......
Ja och så undrar jag vad vi ska göra med cykelkärran som står där ute och samlar damm.....plantera blommor i kanske??? Eller ska vi kanske, möjligen, eventuellt se till att få fart på våra cyklar i år?!?!

Kommentarer
Postat av: Katja

Haha ja det där händer titt som tätt. Vi somnade dock inte igår utan satt uppe och uggla till 03,00!!! Fatta att man får lida för det idag. Så ni ska nog ändå vara lite glada som är pigga och alerta idag :-)
Puss

2008-04-05 @ 10:04:38
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0