Lägenheten

Barnen skulle precis gå och sova när det var dags för mig att gå. Han pussa dom godnatt och sen tog Nicke över för att läsa saga.
Maarit stod och vänta på mig i Helenelund, och på väg till lägenheten så passade vi på att spana in omgivningen. Nja det är ju inte de mest attraktivaste husen, stora gråa betonghus i miljarder våningar. Men när vi kom fram upptäckte vi att lägenheten vi skulle titta på låg i ett låghus som hade två våningar ovanmarken och en nedervåning i suturäng. Och lägenheten låg en trappa ner och var alltså på markplan.

Det var en helt OK bostad, väggar, golv och tak var rellaivt nygjort ljust snyggt och fräscht. Köksskåpen var ju då inte av modernaste snitt.....näh snarare direkt från 70-talet. Samma likadana som vi hade när vi bodde hemma i Vallentuna, så det känndes ju ganska hemtamt. Badrummet var inte heller nyrenoverat och även där var det samma likadan plastmatta som vi hade i Vallentuna alá 70-tal. Men det var inga som helst fel på lägenheten och med lite personlig inredning så blir den jätte fin. Alltså inte det värsta vi sett men heller inte det snyggaste. Men problemet är ju bara att Maarit ligger på 5:e plats så det innebär ju att 4 st måste tacka nej vilket inte är så värst troligt att det kommer ske. Ja man får se hur det går. Men om inte annat så känns det nog ganska skönt för Maarit att henneskötid börjar vara så pass bra i Sollentunshem att hon faktisktblir erbjuden intresanta objekt, och hon sitter ju absolut inte i sjön och måste inte ta första bästa som erbjuds. Näh hon kan kosta på sig att tacka nej om hon känner för det.

Vilket påminner mig om att även jag och Nicke blivit erbjudna lägenhet igen som man kanske skulle ta sig iväg och kolla på, vem vet det är kanske kalas fint.


Kommentarer
Postat av: Katja

Jag håller tummarna för att hon får den, om hon vill förstås.
Nu ska jag gå och äta kaviarmacka med mjölk till. Är det livet det?

2008-04-11 @ 00:08:26
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0