Ledig dag

Idag har vi varit lediga, jag från jobbet och barnen från dagis. Nicke har också varit hemma för han är fortfarande sjuk.
För att Nicke skulle få lite lugn och ro här hemma så gick vi andra ner till kyrkis vid 9-tiden. Det var första gången vi var där sedan jag börjat jobba och barnen tyckte att det var jätte kul. Vi var kvartills de stängde 11.30 och då var det bara att rejsa hem för att käka lite lunch, för nu var de både trötta och hungriga. Med lite mat i magen så var sömnen inte långt borta och när de somnat så passade jag på att ta mina stavar och sticka ut i skogen en sväng.

Spåret jag tar går igenom Rösjöcamping, och jag blir lite förvånad/faschinerad över hur stor permanent-boende-campingen blivit. Ja där bor ju numera allt från småbarnsfamiljer till en och annan enstöring. Och de har det riktigt mysigt. Och jag var ju själv på väg att skaffa mig husvagn för att bo i på just Rösjöcampingen på den tiden då jag var bostadslös. Perfekt läge juh mitt i naturen, strandtomt, alla bekvämligheter som kök, tvättstuga, dusch och toalett finns, bussen stannar precis brevid och det är nära till allt. Ja sämre kan man ju ha det.

De sov fortfarande när jag kom hem så jag hann duscha i lugn och ro, och de fortsatte att sova och sova och sova, ja de sov i 2½timme!!!!!!
Men nu är det full rulle på dom och de har energi för tre, jag borde egentligen klä på dom och gå ut så att de får rejsa av sig lite. Men jag är såååå förbannat trött så att jag skulle kunna somna på fläcken så jag orkar bara inte gå ut med dom. Vi får försöka hitta på något kul inne i stället.....sova skulle inte vara så dumt!!!!!!

I kväll så ska jag följa med Maarit och titta på lägenheten hon blivit erbjuden, hoppas hoppas att den är något att ha och att hon får den, jag håller alla tummar jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0