Lördag och jobb igen

När det väl blir helg och familjen är hemma så sticker jag till jobbet........igen! Ja det har blivit mycket helger på jobbet nu, men det betyder mera semester pengar. Och med tanke på att jag ska vara ledig i 8 veckor i sommar så känns det som att jag kan leva med det, för hela sommaren får jag ju umgås med min familj. Så det är bara att bita ihop nu och gå till jobbet. Nästa helg är jag ledig i alla fall =)

Förmiddagen har varit lång då jag och barnen klev upp 5.30, Nicke fick sovmorgon.....ända till 7. Då satt hela familjen kring frukost bordet, äggen var kokta, kaffet klart och brödet rostat. Nicke nöjde sig med en slät kopp kaffe och mumlade något om att det var för tidigt. Men barnen och jag åt med frisk aptit, knäckemacka med ägg och kaviar, rostad limpa med ost och skinka.

Efter frukost så gick Nicke och Emil ner och mekade cykel....ja så nu finns det inga ursäkter. Ventilgummina är bytta och däcken pumpade så nu är det bara att ge sig iväg. Ska hitta någon lämplig dag och provcykla till jobbet, så man vet hur lång tid det tar. Men jag skulle gissa på att det kan ta ca 40 minuter. Men sen måste man ju planera in att det finns tid för en dusch och att äta lite innan man börjar jobba, så kanske att jag måste starta ganska tidigt när jag börjar 7.

Sen tog vi en sväng till stora mataffären för att handla lite. Lördagmornar är helt klart bästa dagen att storhandla för man är ganska ensam i butiken, och jag kan ju säga att klockan inte hunnit bli mer än 9 när vi var där.
Och när vi ändå gick förbi kastrull avdelningen så plockade vi med oss en ny stekpanna.
Och vid cykelavdelningen så tittar Emil längtansfullt på de små cyklarna, vem vet kanske vi slår till på cyklar till barnen nästa helg. Vi måste bara komma på vad för cykel Gry ska ha, det är ju en fördel om hon når ner till pedalerna och det gör hon inte på en vanlig trehjuling. Men en kompis till mig hade sett en trehjuling men väldigt kort avstånd till pedalerna på toys`r´us, får kolla upp det. För det går inte att köpa en cykel till bara Emil, inte så värst bussigt mot Gry.

Nu sover alla mina tre barn middag middag och jag ska strax åka till jobbet.....ja vet, jag tänker bara på nöjen!

Kommentarer
Postat av: Katja

Cyklar, platt, sverige, längtar ;-)

2008-04-20 @ 01:18:44
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0