Lördag

Jaha snart ska man iväg och jobba igen då! Inte fullt lika kul på en lördag, kan förståss tänka mig roligare saker att göra. Men men det blir ju ganska trevligt när lönen kommer i alla fall.
Förmiddagen tog vi tillvara på genom att åka och handla lite, för häromdagen så upptäckte jag till min stora förskräckelse att saken som det aldrig brukar bli tomt på var slut!!!!! Himmel och pannkaka, och jag upptäckte det den besvärliga vägen. Där står jag och ska göra spagetti och köttfärssås, det finns ingen spagetti, men det är å andtasidan ingen katastrof för det fick bli makaroner i stället. Står där och fräser köttfärs och ska hälla i krossadetomater....hmmmm....slut(!), äh jag tar passerade tomater i stället....hmmm...slut(!) ups, det här har nog aldrig hänt mig för krossade eller passerade tomater har jag ALLTID hemma. Kollar in i kylskåpet och upptäcker till min fasa att tomatpurén också är slut....det här börjar likna katastrof. Det jag hittade var en liten skvätt chilisås och som tur var så låg det en burk creme fraiche i kylen och skräpa. Ja köttfärssås blev det men inte som jag tänkt från början.

Så idag har vi alltså fyllt på i skåpen ordentligt, och så passade vi på att köpa ett par nya gummistövlar till Gry och en ny vår mössa då hon kastat bort sin fina nasse mössa någonstans. För hennes fleecefodrade yllemössa börjar bli väl varm nu. Och i morgon ska vi åka och uppdatera ungarnas vårsko garderob, ja jag misstänker att skorna de har är bra nära nu att de ska klämma på tårna.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, nästan så vi skulle kunna ta över hennes mössa för fy fasen vad kallt det är här nu. Inte fasen kan det kallas värme i alla fall. Tur man har tigertofflor säger jag bara.

2008-04-12 @ 21:14:50
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0