Mammas fina choklad

Jag har ju alldeles glömt att berätta!!!!!!!

Maarit sov här i natt, och i morse så vaknade hon av en alldeles utsökt doft av choklad. Men sen hörde hon ett mystiskt prasslande och började ana oråd. Hon klev upp och kikade in i köket och fann Emil vid köksbordet mumsandes på min fina och goda choklad som jag fått i pressent. Och den var lite hård att bryta, så kreativa killen har plockat fram en sax och klipper av lagom stora bitar som han sen stoppar i munnen. Ja det hade kunnat gå galet illa, men tack och lov så gjorde det inte det.
Maarit hade ett långt snack med killen om att så får man faktiskt inte göra och berättade vad som hade kunnat hända och talade tydligt om hur lessen mamma skulle bli nu när han ätit upp mammas fin choklad.
Skamsen kom han in i sovrummet och väckte mig med choklad runt hela munnen och sa:
-Jag tog bara två bitar. Förlåt!
Och sedan kastade han sig om halsen på mig.
Det var ju inte utan att man smålog lite men jag fann mig och talade om för honom att det var dumt gjort och att jag blev jätte lessen över att han ätit upp min choklad.

Ja han är ju en kreativ gosse som går lös på köket så fort han får chansen, det är faktiskt så att vi funderar på att låsa dörrarna in där nattetid, för det är ju bara en tidsfråga innan det händer en olycka eller kylen/frysen lämnas öppen.

Ja han är lik sin mamma....en riktig sucker på mörk fin choklad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0