Mat

Ibland smakar maten inte riktigt som man väntat sig. Har man otur så kan ju maten t.o.m smaka illa när man stoppar den i munnen, det är ju något av en obehaglig överraskning om man nu väntat sig att det ska smaka gott vill säga. Och sen kan det bli som det blev för mig idag när jag skulle äta lunch, det var inte obehagligt men en överraskning i allra högsta grad.
Hade inga rester från igår att värma upp så jag fick lov att laga något, hungrig var jag och fort skulle det gå. Så det fick bli wokade grönsaker med risnudlar. Snabbt, enkelt och gott, slänger i lite kryddor, vitlök och ostron sås. Skottar glatt in en tugga i munnen och efter en liten stund fullkomligt exploderar det i min mun!!!!!! Jag har inte köpt de wokgrönsaker jag brukar och inser ganska snabbt att det där som ser ut som tunna paprika skivor i min mat INTE är paprika utan röd chili......Överaskad? Ja Gott? Ja Starkt? Ja mycket
Men mätt och belåten blev jag i alla fall.

Ja samma sak har man ju gjort i Thailand också, men bara en gång sen aktade man sig noga för allt som var rött i maten. Och obehagliga överraskningar i maten hittade man ju också där. Och Maarit har väl aldrig skrattat så när personalen på en japansk restauran av någon underlig anledning fick mig att smaka på lite japanese snacks. Visst man ska smaka på allt minst en gång.......fast denna gång skulle jag få ångra och jag känner mig kräksjuk bara ag tänker på det. Och redan vid åsynen av färgen på det jag just skulle stoppa i min mun borde ju fått mig att förstå att detta inte skulle vara gott. Och det var banne mig det äckligaste jag fått i min mun, det gick inte att svälja och jag spottade snabbt ut det. Thai-japanerna skrattade gott och berättde att jag just smakat på jästa fisk inälvor!!!!!!!! Japaner är knasiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0