Nyttigt att vara nybörjare

Trotts mina 17 år i branschen så finns det områden som jag är helt novis på, akutmottagningen är en av dom.
Men det är nyttigt att vara nybörjare för alla sinnen skärps och man är allert och givetvis så blir man vetgirig, och känner sig som ett barn på julafton då man inser att man kan och gör det jävligt bra. Och när man dessutom får beröm av personalen som varit där i många år växer man en bra bit och självförtroendet växer.

Min dag på akuten har varit bra mycket klarare idag än vad den var igår, och jag vet nästan vad jag gör och varför jag gör det. Men det känns fortfarande rörigt och stökigt i huvudet, så nu ska jag smälta mina två dagar på akuten med lite ledigt och inte förrän nästa vecka ska jag dit igen. Och då är det ju lagom till sjuksköterske strejken.....vilket innebär att det kommer att vara kaos av stora mått. Men eftersom jag är så jävla bra så kommer det ju att gå galant.

Kommentarer
Postat av: Katja

Klart det gör :-)

Känner mig själv som en novis nu när jag ska börja jobba igen efter 1års ledighet. Som om jag var 15 och ska börja på första praktiken eller nåt *s*

2008-04-17 @ 00:17:29
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0