Operationen gick bra

I går gjorde Maarit sin gastric bypass, och allt gick bra och troligen så blir hon utskriven i morgon.
Men när man pratar med henne så låter hon ju inte direkt som Tarzan, och det kan man ju förstå. Hon är trött, har ont och mår illa. Och saken blir ju inte bätte av att hon har en rumskamrat som inte orkar gå upp på toa och ligger och bajsar på bäcken i tid och otid dygnet runt. Man kan ju hoppas för Maarits skull att de flyttar på bajstanten!!!!!
Men Maarit verkar vid gott mod och är nog glad att operationen är gjord, och lagom till mitt bröllop så är hon slank och fin. Ja så det är ju bäst att man lägger på ett kol själv, för man vill ju inte se ut som en köttbulle i brudklänning.
Planen var ju förståss att gå och hälsa på henne idag, men tiden har inte räckt till. Dels så jobbade jag på andra änden av sjukhuset idag, typiskt! Och kl 14.00 skulle jag på arbetsplats träff och tänkte att jag skulle gå efter det. Men det drog ju ut så vansinnigt på tiden, 15.30 skulle det vara klart men 16.15 fick jag rusa iväg för att hinna hämta barnen på dagis!!!! Så stackars Maarit blev utan besök idag, känner mig som en usel lillasyster

Igår var Gry till bvc på 18 månaders kontroll och vi konstatera att hon väger 11,2 kg hmmmm snöret Emil väger inte ens 2 kg mer än henne...... och så är hon 80 cm lång.
Hon fick även lite vaccin mot mässling, påssjuka och rödahund. Ja denna spruta har ju varit väldigt omstridd men jag skulle aldrig välja bort den med tanke på vad dessa "vanliga" barnsjukdommar kan ställa till med. Och så finns det faktiskt inga som hellst vetenskapliga belägg att barnen blir autistiska av denna spruta.

Och på dagis så är det stooora lappar om att nu går det vattkoppor på förskolan, ja så det är väl bara att luta sig tillbaka och vänta på prickarna nu då. Ja förra gången det gick så klarade dom sig, så det är ju knappast troligt att de kommer att klara sig nu. Man får bara hoppas på att de blir sjuka samtidigt, men sån tur har man väl inte.

Kommentarer
Postat av: Katja

Men sedär, hade ingen aning om att Maarit skulle opereras. Men det var ju skönt att det gick bra.
Du får hälsa syster så gott. Puss

2008-04-02 @ 22:37:53
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0