Puhhhh!

Äntligen sover de.....Jösses vad de kan vara arga och besvärliga de där barnen, och sammtidigt.
Gick ner till kyrkis idag med dom eftersom jag är ledig. Och eftersom de vaknade onödigt tidigt så förstod jag ju att det skulle bli besvärligt innan vi var hemma igen.
Så länge vi var där och de lekte så var ju allt frid och fröjd. Det var när jag råkade nämna att vi skulle gå hem som hele helvetet bröt ut. Emil slog och sparkade vilt omkring sig och jag fick med våld tvinga på honom skor och jacka, Gry gjorde vad hon kunde för att slippa klä på sig, men andra ord så fort jag släppte henne med blicken slet hon av sig kläderna och gjorde som sin bror och la sig på golver och skrek och sparka för allt vad hon var värd. Tillslut blev jag så less på dom att när jag väl fått på Emil skor och jacka så kastade jag ut honom genom dörren så att han fick stå utanför och skrika som en galning till alla förbipasserandes förskräckelse. Och medan han stod där och skrek sig blå att han inte ville gå hem så tog jag på Gry kläderna för femtielfte gången innan jag tryckte ner henne i vagnen och spännde fast henne. Sen var det bara raka vägen hem och jag var ilsken som ett bi, svängde ihop lite lunch som Emil vägrade äta men Gry det lilla matvraket glatt stoppade i sig. Sa till Emil att om han ändå inte tänker äta så kan han gå och lägga sig, och vad förvånad jag blev när han lommade iväg till sängen och la sig och drog täcket överhuvudet. Medan Gry åt klart gick jag in till Emil och stoppade om honom och pussade på honom och han sov innan Gry ätit klart. Och Gry stoppade jag i säng så fort hon ätit klart och hon han nog inte mer än landa på kudden innan hon somnat.
Ja nu sover de så gott och är ju då förståss sötare än någonsin, men bara för en liten stund sedan så hade de gått för ett riktigt bra pris, man hade t.o.m kunnat få en peng för att ta dom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0