Städdag på dagis

I morse så klev jag bara upp, klädde mig och åket iväg till jobbet. Var i Dandryd redan 06.06, och började dagen med gemensam frukost med mina kollegor på bemanningcentret. Mycket trevligt, fnissigt och gott. Dagen fortsatte i samma trevliga anda då vi bara var folk från oss som jobbade på avd 97 idag, då ordinarie personal var på planeringsdag. Det var en något rörig men rolig dag på jobbet, ingen hittade i lokalerna eller hade någon koll på rutiner. Man skulle kunna säga att bemanningcentret tog över och så körde vi vårat rejs.

Och efter jobbet så bar det av till dagis där vart det var gårdsstädning idag, och det hade ju vi givetvis glömt bort!!!!! Men jag ringde till Nicke och bad honom snabba sig hem från jobbet och så kavlade vi upp ärmarna och så gjorde vi vad vi kunde för att snygga till lite, och en heldel fick vi gjort innan barnen kolappsade. Och vädergudarna var på våran sida och solen gassade och det var sommarvarmt ute. Så det är inte utan att huden i ansiktet stramar lite efter att ha varit ute solen i några timmar. Förmodligen så ser jag ut som ett stopplyse i nyllet, har inte vågat kolla i spegeln än.

Barnen mumsade varmkorv på bredden och på tvären innan vi gick hem, sen var det bara att ställa lortgrisarna i duschen innan det var dags för natti natti.
Maarit tittade förbi en sväng, men innan jag hade nattat Gry klart så hade hon åkt hem. Snopet för mig men hon hade väl vettigare saker att göra än att vänta på att jag skulle vakna till liv efter obligatoriska tuppluren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0