Första dagen på jobbet

Jaha så har man klarat av första dagen på jobbet efter semestern, det gick galant. Och jag tyckte att det var riktigt kul att vara tillbaka, och dagen skulle bara bli bättre och bättre.
Var och åt lunch tillsammans med de andra på BMC i vårat personal rum och lunchade med min chef, och över en bit mat så gick vi igenom lite om mitt nya jobb och så skrev jag på anställnings avtal och förhandlade lön. Ja nu var det inte så mycket att förhandla för min chef hade lagt min lön på det jag tänkt begära så det var +1100 kr/månaden på lönekontot. Min lön smyger sig närmare och närmare Nickes, ja det är ju inte jag ett dugg lessen för. Men än så länge så tjänar han ju några sköna tusenlappar mer än mig....ungefär sådär en fem stycken!!!!!!!!!

Svisch sa det bara och så var klockan 15.00 och dags att gå hem.
På dagis så möttes jag av två glada barn som hade haft det jätte roligt, men var ganska trötta. Så det var bara att gå raka vägen hem och börja laga mat, ja nu blev det ju inte raka vägen då Emil fick bestämma vart vi skulle gå.....men det blev ju inga stopp i alla fall.
Efter maten så var det en kille som kroknade i soffan strax före 19.00 när han kollade på Bollibompa och det var bara att lyfta över honom i sängen. Och Gry var inte så svårsövd hon heller, det tar på krafterna att vara åter i vardagen.

Och nu är semestern slut och mindre än ett år kvar till bröllopet och ganska många kilon att ta tag i........ Så nu är det ordning och reda som gäller och vägning varje måndag f.o.m nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0