Kryssning

I kväll lämnar jag Nicke och mina söta barn hemma på egen hand och åker i väg och roar mig på en kryssning tillsammans med två av mina systrar. Ja en syster var för bizzi med att jobba så hon kunde tyvärr inte följa med.
Vi åker till Åbo med Silja Lines nya lyxkryssare Galaxy och kommer tillbaka hem i morgon kväll.
Jag ska äta god mat dricka färgglada drinkar och framför allt sova gott, ja det var ju inte riktigt så kryssningar såg ut förr. För det där med sova brukade det ju inte bli så mycket av, för när jag var på väg för att lägga mig så brukade jag möta någon som var på väg till frukosten. Så då vände man på klacken och hängde med till frukost buffén och sen var det till baren igen och party hela vägen hem igen, och så hade man missat det där med att sova. Men nu mera när jag är lite gammal och klok så vet jag ju att uppskatta det där med att sova.
Så morgondagen kommer troligen att bestå av frukostbuffé, mera sova, ett besök på fartygets spa och om solen skiner så blir det kanske en färgglad drink på soldäck.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0