Kryssningen

Det är ju inte alltid det blir som man har tänkt. Trodde jag verkligen att jag skulle komma i säng innan frukost när jag åker kryssning. Det har aldrig hänt tidigare så VARFÖR skulle det hända denna gång.
Det var ju inte utan anledning som Nicke fnissade liter när jag sa att jag skulle äta gott och sen sova.....Och så här i efterhans då kan man ju bara konstatera att han hade rätt, och det brukar han ju ha.

Vi satt länge och åt gott och drack en hel del gott vin till det, sen blev det lite barhäng med pilsner innan vi gick till danssalongen och frossade i drinklistan, där blev vi sittande och många drinkar slank ner, en storasyster var klok nog att byta ut drinkarna mot vatten.......men det var INTE jag.
När danssalongen stängde så tänkte vi att vi i alla fall måste kolla in discot innan vi gick och la oss, men det var inge vidare så vi bestämde oss för att gå till våra hytter. Vi sa godnatt till Anna-Maria och så gick jag och Maarit till våran hytt, och vid denna tidpunkt var jag helt inställd på att gå och sova och ställa klockan på 7.30 för att gå och äta frukost.
Men i hytten börjar Maarit svammla om att det hade ju varit gott med en drink till och får mig att ändra uppfattning om det där med att sova, och jag var ju inte så värst svår övertalad. Så vi gick tillbaka upp å discot och köpte oss en varsin drink till och rätt vad det var så började de att spela bra musik och vi hamnade på dansgolvet. Och vips, innan vi ens hade hunnit blinka så var klockan 05.00!!!!!! Och jag inser att jag INTE kan gå och lägga mig för då kommer jag att missa frukosten. Så vi gick till cafeterian och satt där och drack pilsner tills nyvakna människor började dyka upp fört att äta frukost innan de skulle kliva av i Åbo.

Två timmar inna utsatt tid (dvs 5.30) gick vi och bankade på hos Anna-Maria och frågade om hon skulle följa med och äta frukost, det ville hon inte.....konstigt!!!!!!
Vi gick i alla fall och åt, eller snarare frossade frukost innan vi rasade i säng och sen sov jag till 15.00.

När jag vaknat till liv och duschat så gick vi och käkade på den ryska restaurangen. Blinini med löjrom, rödlök och smetana smakar mums när man är bakis, salt och gott. Mina systrar drack vin till men jag kännde att för mig var det nog och fegade ur med en cola light.

Sen var det lite tid över för taxfree shoping och en fika innan vi var framme och dags att kliva av. Väl i land så stod min familj och väntade på mig och jag tror faktiskt att de hade saknat mig.

Kommentarer
Postat av: katja

Sedär, det kanske finns hopp för oss trots allt? Satt igår och svor över hur korkade tv är som visar filmer så sent som kl 22,30!!!

Men då vet jag, jag är inte ett lost case än i alla fall ;-)

Puss

2008-08-11 @ 20:22:54
Postat av: Den kloka systern

Tack för senast! Det var trevligt, bortsett från den något brutala väckningen... Men du nämner inget om den fantastiska trubaduren, jag tycker nog att han gjort sig förtjänt av ett speciellt omnämnande. Särskilt den stämningsfulla underhållningen till de ryska plättarna!



Jag har för övrigt bokat om vår familjekryssning, vi åker på morgonen istället.

2008-08-12 @ 10:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0