Sista semesterdagen

Ja nu är semestern verkligen på slutspurten och i morgon är det åter i verkligheten. Det har varit härliga åtta veckor och när jag ser tillbaka och summerar så kan jag bara konstatera att vädergudarna har varit med oss, det har varit fint när vi beställt fint och sämre när vi har velat ha det så jag är mycket nöjd.
Och vad skönt att vi fick nycklarna så tidigt att vi kunde flytta när vi ändå var lediga, ja på så vis har vi  ju sluppit jaga livet ur oss och kan ta en sak i taget. Och idag bestämde vi att vi tar även näste helg på oss att städa, för skulle vi ha  det klart denna helg så hade jag blivit stående där halva natten och det har jag verkligen ingen lust med.
Vädret är strålande även idag och lite trist är det ju att vi inte kan njuta av det hela familjen tillsammans, men jag och barnen har varit ute och myst i solen medans Nicke håller på att tömma ut det sista ur lägenheten.

Och det är ju inte utan att jag ser fram mot att gå tillbaka till jobbet. Nu första veckan så ska jag tillbaka till ortoped mottagningen men f.o.m 1 september så börjar jag på mitt nya jobb som bemanningsassistent, inga kvällar , inga helger och inga nätter. Kan det bli bättre? Ja efter att ha jobbat som undersköterska på div olika vårdavdelningar i 17 år så ska det bli jätte spännande och kul att göra något annat, och en bättre kollega än min chef har jag svårt att tänka mig.
Tänk jag får ett EGET skrivbord där jag kan ha bilder uppradade på mina barn!!! hahah ja det är vuxet!

Som avslutning på denna härliga och långa semester så blir det hämtmat från kinesen till middag, mmmmums!

Kommentarer
Postat av: En syster

Jag tycker att du ska ha bilder på dina systrar på skrivbordet! Det där fina som jag har på pianot till exempel!

2008-08-25 @ 21:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0