Spårvägsmuseét

Idag tog vi en paus i kartongpackandet och rensandet och åkte till Spårvägsmuseét, fast först gjorde vi ett stopp och käkade lunch på Stinsen.
Givetvis så kroknade barnen i bilen och sov gott båda två när vi var framme, så jag och Nicke satt i bilen och pratade och lyssnade på radion och njöt av att inte ha barnens gnäll i öronen hela tiden i en halvtimme innan vi väckte dom. Och gissa om de blev glada när de såg vart vi var.

Det har körts tunnelbana, spårvagn och pendeltåg och bussen tyckte Emil var jätte kul att köra och gick tillbaka till den flera gånger. Och Gry hon förundrades över modelljärnvägarna inne på leksaksmuseét och hade kunnat stå där och titta på dom i evighet, sen hittade hon en gammal brio docksulky som hon blev kär i och ville hellst inte lämna kvar den inne på museét. Hon var förståss lite förargad över att man inte fick leka med alla leksakerna, hon hade järna velat krama alla hundar och dockor som stod uppradade i en monter.



Ja här har vi då min barndoms tåg som jag åkte med in till stan på Roslagsbanan!!!!!

Framtid som busschaufför kanske?



Innan vi gick därifrån så blev det ett stopp på museéshopen där båda hittade sig en buss som passade!

   

Jag rekomenderar alla som har barn att göra minst ett besök där, det är i VÄRLDSKLASS. Och jag och mina barn kan gå där om och om och om igen och fortfarande hitta något nytt som vi inte sett.

Och trotts att himlen var blygrå och regnet hängde i luften när vi kom ut så trottsade vi vädret och åkte ut till Vaxholm och käkade GLASS. Det var ju ingen direkt trängsel och parkering hittade vi direkt och ingen kö var det i glassaffären, med andra ord en perfekt dag att åka in till Vaxholm och käka glass och kolla på båtar. Vem har sagt att solen måste skina när man gör sånt????????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0