4-års kontroll

I går var det dags för Emils 4-års kontroll. Kl 8.15 skulle vi vara där, vilket innebar att Nicke stack i väg med Gry till dagis i vanlig tid och jag och Emil blev kvar hemma och hade lite mys morgon. Vi tog en promenad ner till BVC och tog god tid på oss. Och det är en stor kille jag har nu mera och han var så duktig. Det mesta verkar vara helt i sin ordning han växer som han ska, pratar och uttrycker sig som han ska, ser som en hök och motoriken är på topp, men hörseln var det lite frågetecken på. Och det har vi ju påpekat här hemma också vid ett flertal tillfällen, nu är det inte så att han inte hör för det gör han, han hör det han ska men sen var det lite frågetecken vid vissa frekvenser. Så han skulle få komma tillbaka i vår och kolla hörseln igen.

Vid 9-tiden släntrade han och jag in på dagis och jag åkte iväg till jobbet. Klockan hade blivit 10 innan jag loggade in och jag ska väl erkänna att jag gjorde inte många knop på jobbet. Han knappt komma dit innan vi gick på lång lunch med en kund som levererar externa sjuksköterskor, och eftermiddagen bestod av mycket flams. Men lite fick jag väl gjort i alla fall innan klockan var 15 och jag packade ihop för dagen.

Hemma på kvällen var det dags för att dra fram resten av julen. Dels så har barnen gjort en del störtsköna grejjer på dagis som bara måste vara framme, eller vad sägs om Emils Lucia med massor av tindrande ögon och hans galna tomte.



Eller Grys julgranspynt.



Julkort har de också gjort.



Julgranen åkte också fram, och alla hjälptes åt.



Gry la beslag på alla hjärtan......

   

Ja så här såg granen ut när den var klar.



När barnen somnat så fördelade Nicke pyntet så det fanns över hela granen.

Kommentarer
Postat av: Sofie

God Jul Kompis!!

Hoppas ni får en fantastisk jul!! Med Många paket! För du har väl varit snäll!?? ;-)

Vi stiker iväg till Funäsdalen i morgon. Ska bli så skönt att få lite snö!

Stor STOR JUL KRAM!!

// Sofie

2008-12-19 @ 23:11:21
Postat av: Katja

Hahaha, vad gulligt. Det är ju kul när barnen är så ivriga att hjälpa till, och resultatet blir så sött hehe.

2008-12-20 @ 11:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0