En del dagar är värre än andra

Gårdagen ver mest bara en skit dag, fast den slutade riktigt trevligt i alla fall.

När jag kommer till jobbet, något sent för jag missat bussen, så konstaterar jag att min kollega är hemma och vårdar sjukt barn. Ja jag var ju ganska inställd på att det skulle vara så i och med att hon gått tidigare dagen innan efter att de ringt henne från dotterns skola.
Ja det vat bara att kavla upp ärmarna och jobba på. Och när chefen kommer in så ser hon inte allt för pigg ut och klagar över magont. Hon gör bort det viktigaste hon har och går sen hem och är sjuk. Den ena efter den andra ringer sig sjuk och avdelning efter avdelning ringer och är arg över att de inte får folk.......Och jag försöker förklara att vi på BMC faktiskt också är människor och kan bli sjuka. Droppen var bara när en av våra sjuksköterskor får frispel över att det inte finns någon rena arbetskläder i hennes storlek, och också detta var visst mitt fel!!!!!! Ja världssvälten och alla krig är givetvis också mitt fel och att det regnat och är grått är självklart mitt fel. Vad som än är fel så är det MITT FEL!

Ja min räddning var att jag hade en tid att passa hos frisören, hade jag inte haft det så hade jag nog aldrig kommit hem igår. Och det var riktigt skönt att bara gå och sätta sig i en lugn och behaglig miljö utan några telefoner som ringer med antingen arga eller sjuka människor på andra änden och bara bli ompysslad. Så nu är mitt långa hår ganska så kort igen.

Och när man har sånna där skit dagar på jobbet så är det extra härligt att komma hem till sina barn som är de finaste och undrbaraste ungar som finns, och snälla är de med.

Efter att vi käkat middag så var det dags för mig att bege mig iväg på styrelsemöte, och det hade jag verkligen ingen lust med. Men jag tog mig i kragen och knallade iväg. Och glatt överraskad blev jag ju när jag öppnade dörren till skolans personalrum och kännde den härliga doften av glögg. Där hade de ställt till med lite lucia mys och hela styrelsen var inbjuden till särskolans luciafirande innan mötet. Och efter mötet så bjöds det på lite ost och kex och alla fick med sig en flaska rött vin i julklapp. Ja så det blev en riktigt härlig avslutning på en jävlig dag.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, rödvin fixar allt. Om inte annat när man druckit upp flaskan och somnar som en klubbad säl. Då sover man i alla fall gott ;-)

Puss

2008-12-10 @ 18:41:48
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Den något äldre systern

Lite svar på vad jag/ brodern önskar oss.



Jag önskar mej inte mycket, presentkort på typ vilken affär som helst..(utom Gina Tricot!)

Pengar, Plattång och frisörbesök.



Erik vill ha snygga hoodtröjor, rockband, typ skivor (Ebba Grön), mobil, ipod osv x)

2008-12-11 @ 19:53:07
URL: http://fyraflickor.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0