Julskinka

Längre än så här kunde vi inte hålla oss! Idag har den första (av många) jukskinkan inhandlats av Nicke. Så jag gissar att på middagsbordet i morgon kommer det att stå en grisrumpa att festa loss på. Mmmm mums!
Och nya batterier har jag satt i våran hiskerliga rock´n roll tomte till barnens stora glädje, de far runt som ett par yra troll till ljudet av en skräning jingle bells och skrattar hysteriskt åt dena rockande tomte. Och man kan inte låte bli att småle.
Idag på vägen hem från dagis tog vi god tid på oss och stannade och tittade på allt i form av ljus folk hängt upp. Det är ju inte utan att jag tycker att det är lite sjukt och perverst när det fullkomligt exploderar av ljusslingor och stjärnor och annat krimskrams som blinkar och låter. Och den präktiga Nina kan inte låta bli att tänka på denna elförbrukning heeelt i onödan. Visst det är jätte mysigt med lite lampor och ljus men jag tycker att det kan ju vara någon måtta på det hela.
Men julen är på väg med stormsteg och den kommer vare sig man vill det eller inte.

P.S Nicke har hittat julgardinerna så nu hänger även de där de ska.........

Kommentarer
Postat av: Katja

Hahaha, var tvungen att visa lite riktigt juleljus i min blogg.

Här lägger de på 50% på elkostnaden i december för att bekosta allt juleskit. Inte så nice.

Puss och tack gumman.

2008-12-03 @ 22:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0