Lördag på Stinsen

Allt började med att vi bara skulle ta en liten sväng till Stinsen och köpa lördagsgodis, för Emil ville ha Spiderman godis och det finns inte här i våran lilla affär. Så vi åkte på en liten utflykt, stannade först på McDonalds så barnen fick äta lite lunch och sen dök vi huvudstupa in i godisaffären. När vi ändå var där på Stinsen så passade vi på att handla lite, så det blev två par skor till Nicke och när Gry sov och Emil satt i sin vagn och vilade käkade jag och Nicke lunch i lugn och ro. Lite julklappar/födelsedagspressenter blev det med och när vi gick förbi frissören så ville Emil gå in och klippa sig. Så nu är han så stilig så, synd att vi inte fick till det innan de fotades på dagis. Men han behövde visst några veckor på sig att bearbeta ett frisör besök.
Handlade med oss lite grejjer för att baka, så i morgon så drar stora julbaket igång. Det blir lussebullar och pepparkakor.
När vi var in i julljus butiken för att köpa en luciakrona till Gry så sa Emil att han såååå gärna ville ha en ljusslinga som blinkar. Självklart sa jag blankt nej till det, men resten av familjen röstade ner mig. Så nu mera finns det  i mina ägor en blinkande ljusslinga.....ja vad säger man om det, barnens bedjande och tiggande ögon kan få en att kapitulera ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0