Lucia, även det en stor dag.

Idag för 5 år sedan upplevde jag det allra viktigaste som hänt i mitt liv. För första gången så träffade jag Nicke som visst skulle bli en mycket speciell person i mitt liv , ja den allra viktigaste.

Allt började med att jag och Maarit hade varit och bokat våran Thailand resa, och innan vi skulle åka hem så tänkte vi ta oss en öl denna regniga lucia dag. Det ena ledde till det andra och vi kom aldrig hem utan slutligen kom vi regnvåta till mc-klubbens Rapidos lucia-fest.

Klockan var ganska sent innan vi ens pratatade med varandra, men jag hade lagt märke till honom ett flertal gånger under kvällen, han fanns där i närheten hela tiden. I baren var det vi hängde när vi väl började prata med varandra, och efter det så var vi oskiljaktiga =) 
Kvällen bestod av mycket dansande och skrattande och fram mot småtimmarna så var det dags för mig och Maarit att fundera på att avrunda detta lucia-firande. Kommunikationerna Gullmarsplan-Rotebro är inte de allra bästa vid den tiden på dygnet. Så funderingarna gick runt att sova över hos Jocke som bodde intill klubben. Men se det tyckte INTE Nicke att jag skulle göra. Han tyckte att vi kunde åka med honom i hans taxi för han skulle ju lix åt det hållet, som han sa.
Ja visst tyckte vi, det var ju en strålande idé. Skulle han ändå åt samma håll så kunde vi ju åka med. Nu var det ju inte riktigt helt sant att han skulle helt åt samma håll som vi, men som den sanna gentleman han är så tog han en avstickare till Rotebro och släppte av oss innan han fortsatte till Jacobsberg, det blev en dyr taxiresa för honom.

På den vägen är det och idag 5 år senare sitter vi här med två förtjusande barn på 4 och 2 och ska gifta oss nästa år. Ja många var det som höjde på ögonbrynet när saker och ting gick så fort som det gick. Men vissa saker är bara mer rätt än andra, och vad skulle vi vänta på? Att bli äldre?

Kommentarer
Postat av: Klenis

Som en askungesaga kan man säga ;) Kul att ni hittade varann i alla fall, det var ju perfekt!

2008-12-13 @ 13:23:45
URL: http://bisonoxe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0