Popcorn till mellis

Igår när Emil hade en feberfri dag så trodde jag ju att det var så att det skulle bli friskt här hemma. Men så fel jag trodde. I dag är det fyra stycken av fyra möjliga som har feber, hosta och snor i mängder. Nicke har legat nerbäddad hela dagen i ett mörkt sovrum, ynkligt. En annan fick lov att ta en Ipren och bita ihop och styra upp det hela, ja annars hade väl ingen fått någon mat i sig över huvud taget. Och man kan ju undra varför det alltid är en kvinna som ska bita ihop för.....behöver jag säga att jag varit JÄVLIGT arg också. Ja ja det är väl så att män helt enkelt inte kan rå för att de är så klena och ynkliga.

Kännde att vi trotts allt behövde få lite frisk luft så jag klädde på barnen deras overaller och stoppade dom i vagnen och tog en promenad till affären och handlade lite förnödenheter och lördagsgodis. När vi kom hem och ätit lite lunch så stupade vi i säng och sov länge. Det var riktigt skönt!

Barnen är i alla fall dämpade och fullt nöjda med att kolla på film, just nu är det för andra gången i rad som Faries går. Jag tror nog att Emil är lite förälskad i Tingeling!
Så där ligger de och hostar och snörvlar med varma pannor och äter popcorn ur deras nya fina godisskålar som tomten kom med.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej Kompis.

Tusen TACK för det jätte fina Jul kortet!! Vad GLAD Jag blev när vi kom hem i går!!

Hoppas ni haft en härlig jul!! Stor kram!! Jag har skrivit lite om hur vi hade det i jul på Katjas blogg..... lite konstig och rörig måste jag säga!!

2008-12-28 @ 12:59:25
Postat av: Nina

Hej på dig Sofie!

Läste i Katjas blogg om din jul, snopet. Hur är det med sjuklingarna? Är morfar kvar på sjukhus eller är han hemma nu? Och hur mår Albin?

God fortsättning, gott slut och tillslut....Gott nytt år!

2008-12-28 @ 14:28:28
Postat av: Sofie

Ja julen var minst sagt snopen! Morfar är hemma igen men mår inget vidare. Han är ju dock 90 år så han är ju inte en ungdom direkt...

Albin mår inge vidare!! Känns som om man har klippkort på akuten är det inte ds så är det Astrid.. kom hem vid 3tiden i natt. Sen Täby barnläkar mottagningen i dag på förmiddagen/eftermiddagen. Han låter som ett tröskverk i bröstet. Om man måste inhalera för att få allt slem att släppa ! Det har inte velat släppa ett dugg. Så nu har vi fått en inhalator hem som gör att vi kan försöka hålla rosslandet och rasslandet och pipandet i balans. Blir det allt för jävligt så måste vi åka in igen. Och man säger att det är fökylnings astma.

Så är det inte de ena så är det det andra!

Jag hoppas att ni får ett Gott Slut! Och ett otroligt Gott Nytt År!! Våran Nyårs afton har vi styrt undan. Skulle gått på en jätte trevlig tillställning men nej vi orkar inte!! Vi hörs och ses snart hoppas jag!! Stor Kram!! Hälsa familjen!!

2008-12-29 @ 16:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0