Vardag?!?

Ja inte var det mång som förstått att det var en sån där vardag i dag igen. Bussen var alldeles öde och tom i morse, och för att görsa det hela ännu lite jävligare så tog jag en buss långt tidigare än jag brukar. Ja tanken var ju att kommer man till jobbet tidigt kan man också gå hem tidigt. Och när jag kom fram så känndes det som om hels sjukhuset låg öde det med, började undra om jag var flera timmar tidigare än vanligt, men nej klockan var bara strax före sju. Ja folk är helt enkelt lediga under dessa klämdagar konstaterade jag snabbt.

Hade endel att göra på jobbet, ja saker har ju en förmåga att staplas på hög när man inte är där på fem dagar. En klar nackdel med att vara ensam om sin befattning, det finns absolut ingen som gör undan jobbet medans man är borta, nä det ligger snällt kvar och väntar tills man kommer tillbaka. Nå väl det var bara till att kavla upp ärmarna och börja jobba.

Tanken med att komma så tidigt i morse var ju för att jag hade tänkt att gå hem vid 13-tiden. Men tänk, vid 12-tiden kommer min chef in på vårat kontor med håret på ända och frågar om jag har möjlighet att jobba över. Näh säger jag och påminner henne om att jag har tre sjuklingar där hermma. Ja just det säger hon och talar om att då får vi göra det tillsammans innan jag går. Göra vad då tillsammans frågar jag lite ängsligt. Då har hon suttit i ett långt möte med våran ekonom och räknat och grejjat på vårat externa intag av sjuksköterskor, och det systemet inte kan få fram är statistiken över hur många dag, kväll resp natt pass vi tar in från externa bolag. Så gissa vad vi skulle göra innan jag gick hem????? Jo vi skulle räkna varje JÄVLA pass vi hade tagit in externt och sortera upp dem i dag, kväll samt natt pass. Ja visst, räkna hela året från 1:a januari till sista november, avdelning för avdelning och pass för pass manuellt. Och det är ett tusental pass vi pratar om, och man tappade räkningen både en och annan gång och fick börja om. Så NÄ jag gick inte hem tidigare, snarare stannade jag en halvtimme längre än jag brukar. Men jävlar vilken fart vi hade på vårat räknande, och jag kan tacka min kollega för att hon så snyggt och prydligt lägger upp allt i så fina excell ark så det var lätt och överskådligt. Vi började från varsit håll och möttes på mitten, ganska snabbt var det gjort och jag fick slutligen packa ihop och åka hem till mina sjuklingar.

När jag kom hem så såg ju i alla fall barnen lite piggare ut, om inte helt friska än. Nicke såg ju inte så värst pigg ut, men jämför man med hur han såg ut i går så såg det ut som om han var redo för att springa ett Marathon lopp idag, så ja även han såg piggare ut. Gry var den som såg piggast ut och verkade sugen på lite frisk luft och en promenad, så hon och jag klädde på oss och gick ner till affären och apoteket och slutligen gick vi ock köpte oss en ny hög med trisslotter, eftersom vi faktiskt vann lite pengar på den förra högen.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, själv ska jag väl gå till jobbet nån gång i september tror jag. Ingen brådis alltså ;-)

2008-12-29 @ 22:42:08
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Katja

Ja, själv ska jag väl gå till jobbet nån gång i september tror jag. Ingen brådis alltså ;-)

2008-12-29 @ 22:42:55
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0